Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analytics. Antal besøgende på en bestemt gruppe af sider -Hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 10. Aug 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg har en hjemmeside med en blog og en webshop. Jeg vil gerne vide hvordan jeg sætter det op i Analytics, så jeg kan se hvor mange besøgende der er på den del af siden som hører til shoppen -dvs. alle sider der starter med /webshop...et eller andet. 

Jeg tænker det nok kræver at jeg opsætter en ny custom report? Nogen der ved hvordan man gør?

Mvh. Sabine :-)

 

www.kolikmor.dk

 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sabine

Jeg arbejder for firmaet www.seogruppen.dk og jeg har rådført mig med en af vores ansatte i produktionen og sagde at jeg skulle sige følgende til dig:

Gå ind i Analytics -> Tryk på Admin oppe i toppen -> Til højre står er der en drop down under "view" hvor du går ind og laver et nyt view -> Når du har lavet et nyt og givet det et passende navn (eksempelvis "trafik til webshop") så går du ned i den der hedder "filters" -> +New filter -> Kald filtret hvad du vil og herefter under filter type vælger du "include only" -> source or destination vælger du "trafik to the subdirectories" -> expression vælger du "that are equal to" -> nedenunder skriver du så "/webshop/" og så trykker du save i bunden.

Herefter skulle du meget gerne fremover kunne se trafikken under dette view. Du skal dog huske du ikke kan se tidligere trafik, da den først begynder at måle trafikken fra den dag du opretter det.

Jeg håber virkelig dette kan hjælpe :) Synes det er en spændende hjemmeside du har som omhandler noget virkelig kan hjælpe folk!
Skulle du ønske at blive mere synlig på Google så kan vi give dig nogle gode tilbud og har det nogen interesse så kan du sende mig en mail på ac@seogruppen.dk

Ellers håber jeg bare, at det ovenstående kan afhjælpe dit problem :)

Mvh.

Anders Christensen

Store kompetencer & erfaringer med bl.a SEO, AdWords, Google Shopping & online marketing. Få et uforpligtende tilbud - SEO Gruppen

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 10. Aug 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Mange tak for hjælpen, og at du tog dig tid til at finde en løsning :-)

Nu er det lidt tid siden jeg stillede spørgsmålet, og der var jo rungende tavshed, så jeg har selv prøvet mig frem. Jeg gik ind i admin, og tilføjede et segment, hvor jeg satte det som kriterie, at de besøgende skulle have besøgt sider der indeholder "/webshop". Det ser også ud til at virke, og det har den fordel at jeg kan se tilbage i tid også.

Men jeg vil da lige prøve jeres løsning også, og se om det giver nogle fordele/forskelle. Det er ret spændende at sidde og rode med Analytics. Der er jo vildt mange muligheder :-)

Mvh. Sabine

www.kolikmor.dk

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. Det var lige det jeg skulle bruge :-)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Sabine

Ja så desværre først dit indlæg i dag ellers ville jeg have skrevet tidligere :)
men dejligt at høre at du trods alt fandt ud af det.

Jeg har fået at vide af min kollega, at du stadig med fordel vil kunne benytte dig af det råd han gav dig men heldigvis bestemmer du selv hvad du ønsker at gøre :)Og ja Analytics er ret spændende med de mange muligheder og skulle der være noget en anden gang så håber jeg da, at vi kan hjælpe dig igen :)

Mvh.

Anders Christensen

Store kompetencer & erfaringer med bl.a SEO, AdWords, Google Shopping & online marketing. Få et uforpligtende tilbud - SEO Gruppen

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 10. Aug 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til dig og din kollega :-)

Jeg kigger på det senere, og ser om jeg kan se fordelene.

Mvh. Sabine

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)