Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidligere ansat stjæler kunder!!!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fuldstændigt enig. 

Det er næsten umuligt for dig at bevise at hun har misbrugt dine hemmeligheder. Kunden kunne jo bare have fortalt det igen. 

De kunder der allerede har skiftet er jo næppe på din side, eftersom de er skiftet. Så at bygge en sag op omkring det - er GODT NOK TYND. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Umildbart ville jeg følge Kenneths råd, og lave en stor charme offensiv overfor alle nuværende kunder, evt med fornyelse og forbedringer til allerede eksisterende aftaler og kontrakter.

Det kan godt være, at du teoretisk har ret, men det kan blive ualmindeligt svært at bevise, og det kan blive rigtig rigtig rigtig dyrt at få ret! Alene advokatomkostningerne til sådan en sag, løber let op i over 100-150.000 kr, da modparten næppe indrømmer noget som helst... Og så er spørgsmålet, kan det betale sig at få ret?

Birgitte Pedersen:

Hvor hurtigt kan jeg i teorien få nedlagt et fogedforbud på X? -Og kan X få lov at beholde de kunder hun på forkert vis har fået?

Du skal være opmærksom på, at du skal stille en garanti på 75.000 kr, hvis du vil nedlægge fogedforbud, og du skal ligeledes have en valid grund til, at et sådan forbud skal nedlægges... Så det er næppe den rette strategi, hvis du spørger mig...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. 

Og du skal huske at tænke på kunden, i dette forløb. 

Kunden har skiftet - og nu skal du hellere gøre dig fortjent til at vinde dem tilbage. 

Hvis jeg var kunden, og jeg var blevet lokket til at skiftet til en "udbryder", så ville jeg fandme blive indtil den person fejlede. Og ikke gå tilbage til oprindelige - for der må have været årsager til at de har skiftet - mere end bare en bililigere timepris.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Birgitte

Det lyder som en super kedelig situation, du er havnet i. Men stoler selvfølgeligt på sine ansatte, så det er super surt når de stikker en i ryggen.

Jeg tror at et fogedforbud er lidt tidligt i forløbet, men syntes du bør få en advokat til at skrive et "Bål og brand" brev, der truer med sagsanlæg medmindre hun stopper med at stjæle kunder. Det lyder lidt plat, men i praksis er det overraskede effektivt. I min egne erfaring med en over 50% hitrate. Hun er nystartet og har nok ikke den store kapital til rådighed til advokater, så mon ikke det øger dine odds.

Ideen med en charme offensiv overfor dine eksisterende kunder er rigtigt god, hvis det passer med din forretning syntes jeg du skulle lave en plan for at besøge alle dine eksisterende kunder indenfor en måned.

Samtidigt syntes du skal prøve at få dine gamle kunder tilbage, jeg ved ikke hvad der skal til om det er pris eller bedre service, men jeg ville nok gå lidt på kompromis med indtjening for at sende et signal til din tidligere ansatte om at det ikke kan betale sig, at bruge tid og ressourcer at stjæle kunder fra dig.

Jeg håber virkeligt det lykkedes for dig at stoppe hende, men en ting jeg nogle gange har fanget med selv i når jeg har været i situationer a la din, er at bruge uforholdsmæssigt meget tid og energi på sagen, hvilket har taget fokus fra forretningen.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)