Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør markedsføre sig til mine kunder - hvad nu?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har brug for lidt juridisk hjælp til en ret træls situation.

Min tidligere leverandør har tilbudt mig en delvis dropshipping aftale. Det vil sige at store og tunge pakker tilbød de at sende direkte til mine kunder, i stedet for at jeg skulle have dem forbi min adresse først.

Desværre er det sket et utal af gange, at de har udnytte den chance til at markedsføre deres egen butik til mine kunder. Med andre ord har mine kunder, fået flyers, gode tilbud osv. tilsendt.

Tre gange har mine kunder gjort mig opmærksom på det, men jeg er sikker på at det ukendte tal er meget højere. Alle gangene har jeg rettet henvendelse til min leverandør og sagt at jeg ikke vil finde mig i at de sender tilbud mv. til mine kunder. De har beklaget hver gang, og sagt at det ikke skal gentage sig - men alligevel er det sket gang på gang.

Mit spørgsmål er nu, hvordan er jeg stillet? Kan jeg gøre krav på noget? Hvad ville i gøre?

Det skal siges at jeg ikke har et samarbejde med denne leverandør længere, blandt andet på grund af dette.

Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vel an på, hvad der står i kontrakten, hvis i har sådan en? Ellers kan i jo bare lave en.

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

simonma:

Det kommer vel an på, hvad der står i kontrakten, hvis i har sådan en? Ellers kan i jo bare lave en.

Vi har ingen kontrakt, men i min optik burde det være åbenlyst at jeg er kunde til min leverandør, og de derfor ikke må markedsføre sig selv til mine slutkunder. Og når jeg gentagende gange har påpeget problemet, og de så fortsætter alligevel, bør der være en konsekvens.

Som nævnt er de ikke længere min leverandør, så vi kan ikke lave en kontrakt mere.

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan betragtes som misligehold af jeres samhandelsaftale og som konsekvens har du opsagt samarbejdet.

Der er ikke mere at komme efter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:

Det kan betragtes som misligehold af jeres samhandelsaftale og som konsekvens har du opsagt samarbejdet.

Der er ikke mere at komme efter.

Enig. Find dig en ny leverandør, som kan finde ud af at overholde aftaler (uanset om de er mundtlige eller skriftlige).

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris:
Som nævnt er de ikke længere min leverandør, så vi kan ikke lave en kontrakt mere.

 

Hvad er så problemet? 

Du kan jo kun takke dig selv for ikke at have lavet en kontrakt da i startede samarbejdet - i øvrigt er det altid dumt at have en leverandør / grossist der også selv sælger til slutbrugere.   

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Chris:
Som nævnt er de ikke længere min leverandør, så vi kan ikke lave en kontrakt mere.

 

Hvad er så problemet? 

Du kan jo kun takke dig selv for ikke at have lavet en kontrakt da i startede samarbejdet - i øvrigt er det altid dumt at have en leverandør / grossist der også selv sælger til slutbrugere.   

Som iværksætter skal man jo begå en masse fejl, for at blive klogere på det hele. Jeg er ikke ekspert på alt, så derfor har jeg også lært af denne fejltagelse.

Jeg oprettede tråden i håbet om at der var en ekspert i markedsføring og jura herom. I min optik bør der være en lov eller lignende som forhindre at en virksomhed udnytter dets kunder/partnere til at "misbruge" deres kundedata.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris:
Som iværksætter skal man jo begå en masse fejl, for at blive klogere på det hele. Jeg er ikke ekspert på alt, så derfor har jeg også lært af denne fejltagelse.

Fejl kan du ikke undgå, men du behøver ikke nødvendigvis at begå en masse af dem.

I dette tilfælde har du begået den fejl ikke at lave en skriftlig aftale, og det er en alvorlig fejl. Uanset hvor "flinke" nogen virker, så sørg for din egen skyld altid at lave aftaler på skrift. Har du ikke selv den nødvendige viden, eller kan gennemskue hvordan en aftale skal udformes, så køb dig til professionel hjælp, da der findes mange regler og faldgruber. De penge denne hjælp koster, er givet godt ud i den sidste ende.

Mundtlige aftaler...ja de er gældende, men desværre vanskelige at bevise.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)