Hej Jeg ønsker at skrive en række tekster til min webshop www.modeslips.dk Jeg har selvfølgelig nogle søgeord som skal være omdrejningspunktet for artiklerne og som jeg gerne vil forbedre min ranking på. Mit spørgsmål er derfor: Hvordan skriver jeg den optimale tekst når jeg vil forbedre min seo/ranking på nogle bestemte søgeord og sætninger? Hvor lang skal teksten være? Hvor ofte skal søgeordet kunne findes i teksten? Er der andre ting jeg skal være opmærksom på?
|
Hej Kenneth,
Først vil jeg sige at du skal passe på med at du ikke overoptimerer dit site. Jeg kan se at du har fremhævet ordet "slips" i fed på http://www.modeslips.dk/slips-ensfarvede-c-25.html. Jeg anbefaler at du fjerne dette, da det er et tegn på overoptimering.
Derudover foreslår jeg at du flytter dine tekst op øverst på siden, så Google tillægger teksten mere værdi. For at produkterne ikke bliver flyttet ned under folden, kan du overveje at korte teksten lidt ned.
En ting som du ikke udnytter så meget er overskrifter. Jeg vil anbefale at du indsætter en h1-overskrift på hver eneste side. Dette er godt i forhold til Google, men det gør også brugeroplevelsen bedre, da du imødekommer den besøgendes forventninger til sidens indhold. Hvis du søger efter "stribede slips", forventer du også at blive mødt af indhold der nævner stribede slips. Ud over h1-overskrifter, kan du også gøre brug af underoverskrifter (h2, h3) i stedet for at lave underoverskrifter fed.
Angående søgeordsdensiteten, er der ikke en gylden regel. Tidligere har man sagt 5%, men nu vil jeg nok anbefale at holde det under 3%. Dog skal du huske på at der er forskel på om der er tale om en lang artikel om et given emne, eller om der er tale om en kategoriside på en webshop, hvor størstedelen af indholdet gerne skulle være produkter. Derfor må densiteten nok gerne være lidt højere end normalt. Vigtigst er dog at du husker at bruge synonymer og variationer af søgeordet. Et godt råd kan være at tage inspiration fra de sites der ranker i top 3 på det søgeord du går efter.
Et undervurderet ranking signal er sitets evne til at holde brugeren på sitet, og i sidste ende konvertere brugeren til en kunde. Dette viser Google at hjemmesiden er troværdig, og at folk vil købe sitets produkter.