Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om import

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har efter længere research fundet frem til en kinesisk leverandør, som jeg skal lægge en større ordre hos.

Vi har dog lavet en aftale om, at jeg bestiller en prøve hjem først.

Jeg har hele tiden været fastbesluttet på at processen skulle foregå med FOB Ningbo og herefter transport fra Københavns Havn.

Nu spørger leverandøren dog om jeg vil have prøven leveret med Kurer eller med skib. 

Med kurer er leveringstiden ca. 5-7 dage og over havet 25-28 dage.

Mit spørgsmål: Hvad er fordelene/ulemperne og hvad kan anbefales? 

Jeg har lidt svært ved at vægte de forkellige muligheder over for hinanden og hvordan processen vil være nemmest for mig.

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle mine prøve køb fra kina er med LYN FRAGT!

Du skal ikke vente en måned på en forkert eller alt for dårlig kvalitet, eller en snyde leverandør det er bare dumt

men med store ordre bruger jeg selvfølgelig skib

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Vestlev:
Mit spørgsmål: Hvad er fordelene/ulemperne og hvad kan anbefales? 

Du skal absolut ikke bruge søfragt til en lille pakke - det vil blive alt for dyrt pga. de danske handling omkostninger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Husk du skal være importør registreret for lovligt at kunne importere vare.  Hvad er det for vare du skal have hjem. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Størrelsen af produktet gør det helt naturligt ift. valg af transport :-)  Kurér er klart lettere end søfragt.

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Af en eller anden grund har jeg ikke fået mail om svar i denne tråd, så jeg har tilfældigvis først set det nu. Tak for jeres svar^^

Jeg er stadig ved at sætte mig ind i de sidste ting, så jeg ville blive meget glad hvis der var én (eller flere) der virkelig ville skære resten af processen ud for mig i pap. Sådan virkelig skærer det ud. Jeg synes ikke de guides/blogs og debat indlæg jeg har læst, har givet mig klart svar.

Jeg har som sagt fundet en leverandør, som jeg efter længere research finder pålidelig (så godt man nu kan). 

Jeg har nu søgt importregistrering (og eksport) og valgt skats sikkerhedsstillelsordning i fht. til fortoldning (så jeg umiddelbart som det mest fornuftige)

Er der nogen der kan uddybe hvordan det fungerer med varekorden til fortoldning? Jeg har fundet den rigtige varekode. Hvad gør jeg herefter http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=112508

Hvad skal jeg bede leverandøren om at gøre yderligere? Tænker her hvad der skal sættes på leveringen? Firmanavn mv.? 

Nu er aftalen ikke helt på plads endnu, men er det normalt at få oplyst vægten på forsendelsen af leverandøren, samt hvilken type palle det bliver leveret på? I så fald, hvilke informationer skal jeg bruge? 

Nu skriver I, at Kurer er langt det billigste med vareprøver, og selvfølgelig bedre i forhold til forsendelsestid. Så hvordan fungerer det i praksis? Har I nogen anbefalinger til kurer? I forlængelse - hvilke informationer skal jeg bruge for at kunne lave en aftale med en kurer? Helt overordnet, hvornår skal man så bruge kurer og hvornår skal man ikke? Jeg tror ikke helt jeg kan forstå forskellen for hvornår der bruges hvad.

Processen for moms har jeg vist styr på.

Så en sidste ting: Når varerne er kommet, kan jeg så ”bare” tage ud og hente dem i Københavns Havn, så længe jeg har styr på alle andre oplysninger? 

Mvh. Jacob

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 Varekoden skal du oplyse det den speditør eller kurerfirma der står for indfortoldningen for dig.

Fragt raten (prisen) er altid baseret på godsets vægt og volumen. Har man en lille godsmængde op til f.eks 50-80 kg vil kurer normalt være det billigste.  Har du derimod en stor godsmængde minimum 1 Kbm (1000 kg)  vil søfragt være billigere, men langsomt  25-35 dage fra Kina.

Kommer dit gods med søfragt kan du ikke bare tage i havnen, da rigtigt mange containere til Danmark bliver lodset i Hamborg havn og kørt til Danmark.  Alt afhængig af hvad du aftaler med speditøren vil godset kunne hentes på deres lager eller du får de leveret direkte til din adresse.

 

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Ravn!

Har du tilfældigvis nogen anbefalinger til kurerfirma i forhold til Kina? 

Mvh. Jacob

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Med hensyn til kurerfirma vil det normalt være billigst at få en pris gemmem din leverandør da de formodentlig har en storkunde aftale med et kurerfirma. Men FedEx, DHL, UPS,TNT er alle firmaer der er ok at bruge.  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Alternativt kan du prøve at forhøre dig hos Primcargo i Danmark, de vil kunne give dig en kurerpris eller en søfragt pris.  Ved Søfragt skal du altid få en "All in pris"

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)