Af en eller anden grund har jeg ikke fået mail om svar i denne tråd, så jeg har tilfældigvis først set det nu. Tak for jeres svar^^
Jeg er stadig ved at sætte mig ind i de sidste ting, så jeg ville blive meget glad hvis der var én (eller flere) der virkelig ville skære resten af processen ud for mig i pap. Sådan virkelig skærer det ud. Jeg synes ikke de guides/blogs og debat indlæg jeg har læst, har givet mig klart svar.
Jeg har som sagt fundet en leverandør, som jeg efter længere research finder pålidelig (så godt man nu kan).
Jeg har nu søgt importregistrering (og eksport) og valgt skats sikkerhedsstillelsordning i fht. til fortoldning (så jeg umiddelbart som det mest fornuftige)
Er der nogen der kan uddybe hvordan det fungerer med varekorden til fortoldning? Jeg har fundet den rigtige varekode. Hvad gør jeg herefter http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=112508
Hvad skal jeg bede leverandøren om at gøre yderligere? Tænker her hvad der skal sættes på leveringen? Firmanavn mv.?
Nu er aftalen ikke helt på plads endnu, men er det normalt at få oplyst vægten på forsendelsen af leverandøren, samt hvilken type palle det bliver leveret på? I så fald, hvilke informationer skal jeg bruge?
Nu skriver I, at Kurer er langt det billigste med vareprøver, og selvfølgelig bedre i forhold til forsendelsestid. Så hvordan fungerer det i praksis? Har I nogen anbefalinger til kurer? I forlængelse - hvilke informationer skal jeg bruge for at kunne lave en aftale med en kurer? Helt overordnet, hvornår skal man så bruge kurer og hvornår skal man ikke? Jeg tror ikke helt jeg kan forstå forskellen for hvornår der bruges hvad.
Processen for moms har jeg vist styr på.
Så en sidste ting: Når varerne er kommet, kan jeg så ”bare” tage ud og hente dem i Københavns Havn, så længe jeg har styr på alle andre oplysninger?
Mvh. Jacob