Jeg har nu i et stykke tid drevet elektronikdele.dk og det går stille og roligt fremad. Jeg kommer lige så stille højere i søgeresultaterne og jeg er begyndt at få lidt køb fra kunder der kommer fra organiske søgeresultater. Men mine adwords halter lidt.
Min ene annoncegruppe omhandler et enkelt produkt (PanzerGlass) og mine annoncer indeholder både pris og fragt pris, så folk har en ide om hvad det koster. Men en stor del af mine besøgende kommer kun til landings siden (/panzerglass.html) og går ikke engang videre til side 2 inden de smutter igen.
Jeg får et okay antal besøgende og mit budget bliver ikke opbrugt. De fleste søgeord har en gennemsnits placering på 4-6.
Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre bedre?
Det skal siges at mine annoncer er målrettet PC og meget gerne ikke skulle vises på mobilenheder da min checkout side ser lidt spøjs ud på mobil.
Et skud fra hoften - (der er rigtige mange parameter, der er afgørende for en AdWords succes). Dette er blot et par forslag!
Tilføj specifikke søgeord & annoncer med "PanzerGlazz + mobiltype". Ydermere så støt op om dine AdWords kampagner med Google Shopping. Især inden for dette område kan Shopping være særdeles effektivt.
Byd op - rent teoretisk, så opnås de bedste konverteringstal i top 3.
Ud over rent AdWords teknisk, så tjek de nærmeste konkurrenter. Er du konkurrencedygtig på pris, leveringstid, returret, fragtpriser, udvalg, mærker/ producenter m.m. Hvis du falder igennem på en eller flere af disse (priser og udvalg som de 2 vigtigste), så er det som regel en stopklods for den helt store AdWords succes.
Jeg ville nok fokuserer på gøre din indkøbskurv LANGT mere markeret og synlig - Samt fremhæve dine usp'er i headeren!
DennisW:
Hej,
Jeg har nu i et stykke tid drevet elektronikdele.dk og det går stille og roligt fremad. Jeg kommer lige så stille højere i søgeresultaterne og jeg er begyndt at få lidt køb fra kunder der kommer fra organiske søgeresultater. Men mine adwords halter lidt.
Min ene annoncegruppe omhandler et enkelt produkt (PanzerGlass) og mine annoncer indeholder både pris og fragt pris, så folk har en ide om hvad det koster. Men en stor del af mine besøgende kommer kun til landings siden (/panzerglass.html) og går ikke engang videre til side 2 inden de smutter igen.
Jeg får et okay antal besøgende og mit budget bliver ikke opbrugt. De fleste søgeord har en gennemsnits placering på 4-6.
Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre bedre?
Det skal siges at mine annoncer er målrettet PC og meget gerne ikke skulle vises på mobilenheder da min checkout side ser lidt spøjs ud på mobil.
Min ene annoncegruppe omhandler et enkelt produkt (PanzerGlass) og mine annoncer indeholder både pris og fragt pris, så folk har en ide om hvad det koster. Men en stor del af mine besøgende kommer kun til landings siden (/panzerglass.html) og går ikke engang videre til side 2 inden de smutter igen.
Det kan være du skal kigge lidt på de søgeord der bliver brugt, når de lander på din side. Det kan være at de har en telefon, du ikke viser panserglas for Måske er de forvirrede over de mange priser
Der er mange muligheder, og det er svært at vide hvad der præcis er galt.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om der er en dybere mening med dine fragtpriser? Normalt belønner man kunderne for at købe mere, eller i hvert fald har en fast fragtsats. Jeg har aldrig før set, at man bliver "straffet", for at lægge en stor ordre.
Om det har nogen indflydelse på konverteringen ved jeg ikke, men det er i hvert fald et sjovt valg.
Tak for de gode svar, jeg vil helt klart kigge lidt på Google shopping og en mere synlig kurv.
Med hensyn til fragtpriserne er det fordi nogle af mine produkter kommer til at være bestillingsvarer og før jeg har haft det fysiske produkt mindst én gang kender jeg ikke vægten med sikkerhed. Så det er for ikke at skulle tabe på fragten jeg gør det. Jeg har prøvet at køre med nogle rabatter på fragt men det gav desværre ikke mersalg men bare en større udgift for mig.
Tror også det har noget med din opsætning af søgeord at gøre, på både pris og fragt ligger du jo præcis som de andre.
Bruger du evt. brede søgeord, så Google bare finder alt der har med glas at gøre....det kunne ihvertfald være noget af grunden. Hvis 70% af dine besøgende i virkeligheden leder efter noget helt andet, er det jo ikke så godt :-)
Jeg bruger kun ord som panzerglass og panserglas. Kan se at mine besøgende også kommer fra de ord. Så tænker det enten har noget med selve annonceteksterne at gøre eller som der blev nævnt, noget med sidens udseende.
Især delen omkring Google Shopping giver rigtig god mening og skulle du have interessse i at snakke nærmere omkring dette eller måske modtage et godt bud, så vil jeg varmt anbefale at kontakte mig på ac@seogruppen.dk.
Vi http://www.seogruppen.dk/ var blandt de første herhjemme til at bruge Google Shopping så du kan sende mig en mail hvis det har interesse.
Håber du finder ud af det :)
Mvh.
Anders Christensen
Store kompetencer & erfaringer med bl.a SEO, AdWords, Google Shopping & online marketing. Få et uforpligtende tilbud - SEO Gruppen
Men hvordan er det sat op? Er det sat op som bredt søgeord eller hvordan. Hvis det er sat op som bredt søgeord, bliver du fundet af Google, af alle der søger noget med glas, eller synonymer til det....det kan godt blive lidt op ad bakke.