Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med MVA repræsentanter i Norge

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vort firma har en MVA repræsentant i Norge i dag, men jeg sidder desværre med fornemmelsen af, at vi betaler meget for den ydelse vi får fra dem. Vi er et mindre firma og har ikke ret mange fakturaer og bilag vedr. Norge.

Jeg vil høre om der er nogen herinde, som kan anbefale en MVA repræsentant i Norge?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Hvorfor har i overhoved en MVA rep. i Norge, man kan jo sagtens eksportere til Norge uden at have sådan en.

 

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei Tina,

Jeg arbeider for e-conomic Norge, og vi har en liste med 100 regnskapsførere og revisorer i Norge: https://www.e-conomic.no/regnskapsprogram/revisorliste

Du kan jo prøve å ringe eller sende mail til noen av disse, og høre hvilken pris de vil ta for de tjenestene du ber om. De på listen arbeider primært med e-conomic, men fakturerer du i Excel eller et annet regnskapsprogram kan de selvfølgelig også hjelpe deg Smile

Hilsen Eirik, e-conomic

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man har en omsætning i Norge over NOK 50.000 over 12 mdr. som er afgiftspligtig iht. merverdiavgiftsloven §2-1, skal vi betale norsk moms og også have en repræsentant i Norge efter de oplysninger vi har.

 

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Super med en liste, den vil jeg give mig i kast med. Mange tak for hjælpen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina 7913:
Når man har en omsætning i Norge over NOK 50.000 over 12 mdr. som er afgiftspligtig iht. merverdiavgiftsloven §2-1,

Jeg tror du har misforstået lovet, det du skriver gælder jo ikke når du eksportere fra Danmark. Så du kan faktisk uden problem slippe for alt det bøvl med norsk moms.

 

 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Tina 7913:
Når man har en omsætning i Norge over NOK 50.000 over 12 mdr. som er afgiftspligtig iht. merverdiavgiftsloven §2-1,

Jeg tror du har misforstået lovet, det du skriver gælder jo ikke når du eksportere fra Danmark. Så du kan faktisk uden problem slippe for alt det bøvl med norsk moms.

Helt enig med Ravn!

 

@ Tina 7913; For at falde ind under den norske momslov skal du sælge ydelser eller varer fra et fast forretningssted i Norge. Så hvad er det egentlig for en vare eller ydelse du sælger?

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, hvis det bare var eksport, altså vi kun sender varer til Norge eller sidder og udfører hotline hjemmefra DK, men vi er også fysisk til stede i Norge på byggepladser og udfører arbejde der og så skal vi ifølge mine oplysninger have en MVA repræsentant.

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det går stærkt herinde.

Vi laver bl.a. styringer til krematorier, dvs. vi leverer styringstavler og tager til Norge og idriftsætter anlæggene.

Vi har også efterfølgende servicebesøg på krematorierne.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina 7913:

Det går stærkt herinde.

Vi laver bl.a. styringer til krematorier, dvs. vi leverer styringstavler og tager til Norge og idriftsætter anlæggene.

Vi har også efterfølgende servicebesøg på krematorierne.

Tak for opklaringen.

Jamen så giver det selvfølgelig mere mening. Montage og efterfølgende syn i forbindelse med salg af varer flytter leveringsstedet væk fra Danmark.

 

Så jeg er også af den opfattelse i hører under den norske momslov.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)