Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække Aps Firmakort i minus? Kan man det???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg har gået og overvejet at starte mit eget aps firma.

Jeg har søgt efter svar længe men uden held...

Er det nogen der kender reglerne om at oprette en konto hos en butik, som for eks. Peugeot/Citroen, og skrive det på firmaets regning, uden at have en krone på kortet? Kan den trækkes i minus???

Kort eksempel: Jeg mangler en firmabil til firmaet, da der skal køres ud til kunder i hele landet, men har ikke penge til bilen i firmaet. Derfor får jeg oprettet en konto hos eks. Peugeot, hvorefter jeg køber en firmabil, og sender den på firmaets regning.

Hvordan fungerer det med at få betalt eksempelvis bilen uden at have en krone på firmaets konto?

Og hvordan fungerer det hvis man en dag går konkurs? Er det virkelig kun de 50.000kr, kreditorene har at slåsse om?

Har ingen intentioner om at snyde, men nærmere for at komme igang uden det helt store på lommen? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du taler om firmakort - kreditkort i bank - så får du jo besked om det må trækkes i minus eller ej - og der kan også være en lås på og trækker du i minus vil de jo så kræve penge med det samme (og evt tage bilen hvis du ikke omg kan betale og så lukke din konto asap) 

Normalt vil banker og andre kræver selvskyldner kaution af ejer af Aps for overhovedet at gi en konto og dermed er det dig selv der hænger på overtræk - det ville være meget usædvanligt ikke at skulle gi selvskyldner kaution

Er det en konto hos Peugeot/Citroen så tror jeg ikke de vil lade dig købe på kredit uden personlig kaution heller

Ja ud over det med personlig kaution så er det de 50.000 kreditorerne har at slås om - MEN hvis de kan påvise, du har optrådt groft uforsvarligt og stiftet gæld du burde ha kunnet regne ud du ikke kunne betale - ja så KAN der ske hæftelsesgennembrud helt generelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John. En meget dårlig idé, for at sige det på dansk. 

Ansøg dog om et billån istedet, med kaution i dig privat? 

Burde gå igennem, hvis du har en OK økonomi

Hvis ikke må du købe en brugt gammel bil, til at starte på - og så købe nyt fx om et halvt år - når du kan bevise økonomien. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu snakker du om 50.000 så jeg antager du påtænker at stifte et ApS?
Hvordan vil du skrabe sammen til det uden en krone, som du får det til at lyde til?
Ellers har du jo de 50.000 til udbetaling.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 11. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

De 50.000kr har jeg, men jeg mener selve værdien i firmaet. Altså udover de 50.000kr :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

nu er det ikke et godt råd at tømme firmaet for likvider - helt - men der er ikke noget i vejen for at bruge en god del af de 50 t på en bil - bare bør du jo satse på ikke over 6 mdr at være under halv kapital = penge og noget du kan ha optaget til reel værdi - for at slippe for at rode med generalforsamlinger og beslutninger om genetablering  og overtræk på firmakortet trækker jo i den grad den gale vej - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

nu er det ikke et godt råd at tømme firmaet for likvider - helt - men der er ikke noget i vejen for at bruge en god del af de 50 t på en bil - bare bør du jo satse på ikke over 6 mdr at være under halv kapital = penge og noget du kan ha optaget til reel værdi - for at slippe for at rode med generalforsamlinger og beslutninger om genetablering  og overtræk på firmakortet trækker jo i den grad den gale vej - 

vh John H

Enig. Har du overvejet leasing istedet? 

Det er bedre end at trække kapitalen ned - set i mit hovede...

Vil altid se selskabskapitalen, som en slags ekstra ekstra ekstra kassekredit.  

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jona8534:

Er det nogen der kender reglerne om at oprette en konto hos en butik, som for eks. Peugeot/Citroen, og skrive det på firmaets regning, uden at have en krone på kortet? Kan den trækkes i minus???

Kort eksempel: Jeg mangler en firmabil til firmaet, da der skal køres ud til kunder i hele landet, men har ikke penge til bilen i firmaet. Derfor får jeg oprettet en konto hos eks. Peugeot, hvorefter jeg køber en firmabil, og sender den på firmaets regning.

 Spørgsmålet er nok snarere om du er klar til at starte virksomhed med sådan et spørgsmål ?

Jeg mener, har du selv tænkt dig at give ubegrænset kredit til firmaer/kunder ( uden penge) der vil købe hos dig ??

Så holder du ikke længe.

 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Så holder du ikke længe.

Enig. Heldigvis har banker jo også snart fået en type spærring på det meste imod større overtræk. Så hvis han ville prøve det han oprindeligt spurgte om, med 0 kr på kontoen, så tror jeg sgu ikke engang, han ville komme igennem med det. 

Vi andre forsøgte blot at fortælle ham samme budskab, via alternative løsninger :-) 

Men basalt set, er jeg fuldstændig enig med dig. Det er ikke en praksis jeg kan støtte, ej heller vil holde særligt længe. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)