Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af gaver modtaget i virksomheden

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du skal værdisætte svarende til den giver dig det som deres indkøbspris mindst - eller den pris du selv kunne købe helt tilsvarende til fra andre. Du kan som sagt også bare sælge det videre til ren 3 mand - så kender du jo værdien, den pris de vil give dig

Ikke helt enig.

Der er ganske stor praksis for at tinggaver kan værdiansættes efter den værdi, som de har for modtageren. Jo mindre sandsynligt det er at modtageren selv ville have anskaffet tingen jo mere taler det for at værdiansættelsen er lav. Der er således heller intet der talerimod at en værdiansættelse kan være 0 kr, hvis man modtager en gave som absolut ingen værdi har for en og som måske bare ender på en hylde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Du skal værdisætte svarende til den giver dig det som deres indkøbspris mindst - eller den pris du selv kunne købe helt tilsvarende til fra andre. Du kan som sagt også bare sælge det videre til ren 3 mand - så kender du jo værdien, den pris de vil give dig

Ikke helt enig.

Der er ganske stor praksis for at tinggaver kan værdiansættes efter den værdi, som de har for modtageren. Jo mindre sandsynligt det er at modtageren selv ville have anskaffet tingen jo mere taler det for at værdiansættelsen er lav. Der er således heller intet der talerimod at en værdiansættelse kan være 0 kr, hvis man modtager en gave som absolut ingen værdi har for en og som måske bare ender på en hylde.

nok derfor jeg skriver der ikke er en facitliste - men det er jo halvtosset at fylde hylder op med ting man ikke bruger + jo risiko for at skat ikke tror på en vurdering om, at den havde INGEN værdi for mig. Jeg synes det er risiko og dårlig pladsudnyttelse i alle fald hvis det er 0 i værdi

At så sætte noget til mellem det alle andre giver og 0 - med begrundelse "Jeg synes ikke den er mere værd" er jo også en vis risiko

Er det 0 i værdi og man virkeligt vil stille det på hylde som beskrevet, så ville jeg sælge det i DBA og sige det var værdien lige over - ingen indtægt men nogen får glæde af det og man for tømt hylden - 


Ellers ville jeg nok som udgangspunkt anvende indkøbsværdi for den der giver gaven eller lignende - for at have lidt mere kød på end "Jeg bruger den og i butik koster den 400 kr og i indkøb nok 200 kr - men for mig er den 50 kr værd"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)