Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning i at regne priser ud?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino bruger.

Jeg søger en der eller flere der kan rådgive mig omkring hvordan jeg kan regne priser ud for at det kan betale sig for mig at drive min virksomhed.

Er der et % tal man kan gå ud fra ved vare salg for at man sikre sig at det kan betale sig at sælge varen?

Mvh. 

P. Wilmer 

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er mange forhold, som skal tages i betragtning, når du skal udregne din pris. Den afhænger jo at dine omkostninger som f.eks husleje, lys, varme, tlf, lager osv osv. Derudover er der jo forhold som transport af varen til kunden, skal den være i prisen eller skal kunden betale fragten. Og ikke mindst konkurrence situationen i det marked du bevæger dig i.

Det bedste du kan gøre, er at sætte dig ned med en person, der ved noget om den slags, evt din revisor. Jeg rådgiver også virksomheder om bl.a. salg og drift, så du er da velkommen til at tage kontakt.

mvh
Jørgen

Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen 

Tak for det hurtige svar, jeg har i den virksomhedsplan ingen udgifter ud over transport fra min leverandør til kunden.

Det er prisen jeg skal ligge oven i den pris jeg får fra levenrandøren af jeg er i tvivl om, tænkte om der forretningstanke der hed at man som minimum skal ligge en X% oven i prisen for at det kan betale sig. 

Det kunne være rart med noget hjælp, hvad er din baggrund og hvad havde du i tanker du skulle have for din tid?

Vh.

Wilmer 

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wilmer

Satsen kommer jo stadig an på hvad du selv ønsker at tjene og hvad produktet kan bære i forhold til konkurrenter. Lad os tage et eksempel.

Du har en kostpris på 100,- og vil tjene 25% på din salgspris. Du skal så sælge varen til 133,33. Men hvis nu de konkurrerende produkter f.eks kun koster 120,- ja, så må du jo enten vælge at gå ned i pris, eller også argumentere for dit produkts fordele fremfor konkurrenternes, der kan retfærdiggøre den højere pris.

Som sådan er der ikke nogen nedre grænse for % sats, og da du ikke har nogen omkostninger af betydning, så kan du jo gå langt ned. Men under 20% ville jeg nok ikke bevæge mig, med mindre konkurrencen fordrer det eller mængden er stor. Du skulle jo gerne have en fornuftig indtjening i forhold til din indsats.

Nu kender jeg ikke dit produkt eller branche, så der kan være rigtig mange forhold der spiller ind på prissætningen.

Min baggrund er 35 års erfaring med salg og ledelse. Jeg har solgt mange forskellige varer i forskellige brancher til både detailkæder, grossister, agenter og distributører. Desuden har jeg rådgivet en række virksomheder i salg og forretningsudvikling.

Min pris ligger mellem 750-1250 i timen (det kommer an på kompleksiteten i opgaven). Der kan også laves en fast pris for opgaven, igen alt efter hvad det hele handler om.

Det første møde vil ikke koste noget, da det jo er en slags vurdering af opgaven, forventningsafstemning mv, og herefter aftales hvad der skal ske.

Du kan evt. kontakte mig på 53593157, bemærk at jeg ikke træffes fredag til mandag pga af udlandsrejse.

mvh

Jørgen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)