Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre hævninger i enkeltmandsvirksomhed - Dinero

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg er ved at afslutte 2014 regnskabet i Dinero. Jeg har lavet en række private hævninger i løbet af året, men har ikke fået dem bogført. Vil det være ok blot at bogføre en enkelt hævning på det samlede beløb, eller skal de bogføres hver især? Jeg skal ikke indberette regnskab til Skat, så det vigtigste er vel at startsaldoen for 2015 er korrekt?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er vel vigtigst at samlet 2014 er korrekt - men da en evt kontrol bla.a vil se om bank stemmer, og da det også er godt for dig regnskabsmæssigt at kunne se at bank og kasse hele tiden stemmer, for at vide du gør ret, så skal du bogføre helt løbende

Bogføring over mellemregning privat hævet og via bank så det ikke påvirker resultatet - 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

og så lige det med ikke at indberette regnskab ti skat - korrekt men du skal jo ha det så det kan fremlægges ved ønske - udvalgt eller random kontrol og der skal det jo være korrekt og til at gå til for skat

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. Jeg har nu bogført de enkelte hævninger og overførsler efter denne fremgangsmåde: 

 

Er der krav om at saldoen i regnskabet stemmer overens med den på bankkontoen? Jeg kan se at en moms-betaling ved en fejl er gået fra min privatkonto i stedet for firmakontoen i banken. Skal jeg på en eller anden måde anføre det i regnskabet? Måske jeg bør få fat i en revisor eller en anden regnskabskyndig...

">

">

">

">

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder som om din moms betaling er privat hævning og skulle gå modsatte vej - ja måske en bogholder eller revisor kan være en ide :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)