Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandskdansker til inkasso.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.

Vi har lavet noget arbejde for en kunde, og faktura blev rimeligt høj. Ved afsendelse af faktura, bliver vi opmærksomme på, at vedkommende for det meste opholder sig i Kina, hvor han driver virksomhed.

Vi håbede selvfølgelig, at han ville betale alligevel, men desværre........

Kan vi sende ham til Inkasso her i Danmark? Han har hus her (Det vi arbejdede på), desuden har vi hans firma adresse i Kina, men desværre ikke hans privat adresse. Fogedretten henviser bare til sin hjemmeside, hvor jeg ikke synes, at jeg kan finde helt præcist svar.

Nogle bud på, hvilke muligheder vi har?

MVH

Natasha

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natasha,

Hvem ejer det hus i har udført arbejdet på? virksomheden i sender faktura til eller?

 

Det kunne jo være at der kunne sikres et udlæg i noget af værdi!

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, hvem der ejer huset. Er der nogen måde at finde ud af det selv på?

For at kunne sikre noget værdi, skal han jo lige kunne opspores eller hvordan? Fogedretten er vel ligeglade med hans adresse, hvis ikke han er at finde på den?

Natasha

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:

For at kunne sikre noget værdi, skal han jo lige kunne opspores eller hvordan? Fogedretten er vel ligeglade med hans adresse, hvis ikke han er at finde på den?

Hvis i har et krav på en person (juridisk eller fysisk) kan i eksempelvis godt gøre udlæg i eksempelvis en ejendom som denne person ejer. 

Det lyder til du allerede har kontaktet fogedretten angående kravet, og de har en vejledningspligt som offentlig myndighed. Omfanget af vejledningspligten er desværre ikke altid nok til at få den hjælp man ønsker, så måske skulle i overveje at få enten et inkassobureau eller en advokat til at hjælpe jer.

Natasha:

Jeg ved ikke, hvem der ejer huset. Er der nogen måde at finde ud af det selv på?

På tinglysning.dk kan i finde alt hvad der tinglyst på ejendommen.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - tag fat i et inkasso bureau - og hør deres løsning. 

Når han har fast ejendom i DK, må der være en del muligheder for at få pengene ind. Det er nok en langsommelig process - men burde være muligt. 

Vil skyde på at det nok er billigere at bruge et inkasso bureau, end bare at banke på den lokale advokat dør. 

Alternativt smid opgaven op på Agera.dk

Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natasha.

Du kan finde ud af hvem ejendommens ejer er ved at gå ind på tinglysning.dk - log ind - forespørg - tingbogen(udviden adgang).

Som du selv antyder, er det en lidt vanskelig situation at indstævne en udenlandsdansker, dels pga. identifikationsproblematikken, og dels pga. aktivernes placering. Heldigvis er mulighederne for at inddrive i Kina - såfremt han ikke ejer noget af værdi i Danmark - ganske fornuftige. Du kan ringe til min kollega advokat Jakob Dalsgaard-Hansen for en mere uddybende forklaring på 40 82 92 90. Det koster selvfølgelig ikke noget.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Alex Burmester:
u kan finde ud af hvem ejendommens ejer er ved at gå ind på tinglysning.dk - log ind - forespørg - tingbogen(udviden adgang).

Fuldstændig rigtig, som Alex skriver. Men du behøver ikke logge ind.

Klik direkte på forespørg og så på tingbogen og så kan du taste den relevante adresse ind på den måde at du skriver gadenavn, nummer og så et komma og så postnummer. Derefter kommer oplysninger om husets ejer op.
 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for alle jeres hurtige gode svar.

Inkassofirmaer har vi opgivet for længe siden, vi kører selv den del, men lige med mand i Kina kommer jeg lidt til kort. Vil hellere smide det 4 dobbelte efter en god advokat de sjældne gange det er nødvendigt, end jeg vil hænge på sådan en virksomhed igen :-)

Hans hus er registreret til et af hans firmaer, kan ikke lige regne ud hvilken forskel det gør. Jeg vil fluks ringe til advokat i morgen og høre, om det giver mening at fortsætte.

Natasha

P.S. Der var jeg fejlinformeret. Et opslag i tinglysningsbogen viser, at huset tilhører hans kone.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er retspraksis for, at hvis manden har bestilt håndværkere til at udføre arbejde på konens hus, at så kan håndværkeren kræve, at konen betaler for det udførte arbejde. 

Det gælder bl.a. hvis konen har været klar over, at arbejdet er blevet udført, hvis der må siges at ligge en stiltiende accept fra konen, hvis konen har givet manden fuldmagt til at bestille arbejdet, eller bare i det, at konen har fået en økonomisk gevinst ud af, at arbejdet er blevet udført. 

Da kravet forgæves har været rettet mod manden, vil jeg nu rette kravet mod konen og kræve, at hun betaler. Ellers vil jeg sagsøge hende og manden samtidig.

Hvis du ønsker hjælp til sagen, er du meget velkommen til at kontakte mig.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:
P.S. Der var jeg fejlinformeret. Et opslag i tinglysningsbogen viser, at huset tilhører hans kone.

Denne info forbedre jo sagen væsenligt. Så er det bare på med vagthundene. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)