Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal en hjemmeside laves i responsive nu til dags?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 9
Fra  Screw U Media Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil gerne have jeres mening angående responsive design. Den mest udbredte mening synes at være at alt skal kunne fungere på smartphones, og det kan jeg som sådan godt forstå. Alle render jo rundt med dem i dag og bruger dem i tide og utide.

MEN!

Kan man slippe af sted med at lave en hjemmeside der måske ikke fungerer optimalt på mobil?

Her er min tanke: Eksempelvis gamimgsites? Hvem gider at spille et fedt computerspil på en lille skodskærm? pokersites? Vil man ikke hellere side hjemme i hyggelige omgivelser og vende kort og bælle bajere end at spille på farten på en lille skærm. Forskellige streaming/film tjenester? Man vil vel hellere sidde derhjemme ved en ordentlig skærm eller hvad? Jeg kunne sikkert komme på flere sites hvor det efter min mening ikke nødvendigvis skulle topoptimeres responsive.

Men hvad mener i? Skal alt optimeres til smartphones eller finde der undtagelser?

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens slippe af sted med at lave en hjemmeside der ikke er responsive...man behøver heller ikke have en bil, man kan nøjes med cykel, eller man kan gå. Men hvorfor i grunden ikke lave den responsive, når du alligevel er igang ? Hvis den er responsive, vil den altid tilpasse sig den aktuelle skærmstørrelse og give brugeren den bedst mulige oplevelse. 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjah, som udgangspunkt vil jeg sige at du altid skal gå efter et responsive design. 

Men, og der er et men, det hænger jo sammen med din usecase.

Du bør altid tage udgangspunkt i brugerne og deres situation, og her kan jeg da godt se situationer hvor det med responsive design er mindre vigtigt.

Der hvor jeg engang i mellem fravælger det, er steder hvor der f.eks skal laves et admin panel til backenddelen af en løsning, til forskellige former for enterprise løsninger hvor muligheden for adgang fra mobile enheder i realiteten er ikke eksisterende, løsninger designet til at blive blæst op/vist på storskærm osv

Der er meget hype omkring responsive design, og med god grund - men du skal stadig starte med at fokuserer på brugeren og dennes behov først. Det er det behov du skal løse. Gøres det bedst med responsivt, så gå efter det - er responsivt design i specielle tilfælde ikke nødvendigt, så blæst på det.

//Morten

Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 9
Fra  Screw U Media Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar begge to.

Ja man kan selvfølgelig altid lave det responsive fra start af, men hvis det er et større site man har gang i og det er mindre vigtigt at det spiller max på en smartphone så må man vel træffe et valg.

Det er mit indtryk, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl, at det godt kan blive mere tidskrævende  hvis alt skal skræddersyes til mobil og tidskrævende er jo som i sikkert ved = dyrt. Eller under alle omstændigheder dyrere.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

De fleste af de moderne Framework håndterer faktisk at være responsive ret fint, så her er der ikke de store ekstraudgifter - men djævlen ligger som bekendt altid i detaljen, og det gør omkostningerne nu også - så skal du have lavet noget mere specielt, ja så har du nok ret.

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig at starte med at holde fokus på én platform når du starter op - her er det efter min erfaring vigtigere at få noget ud og testet på markedet, end det er at på lavet det "rigtigt" første gang. Men sørg for først at tænke din strategi igennem, du skulle jo nødigt ende et sted hvor du får "spændt-ben" for dit projekt på et senere tidspunkt.

Anyway - Held og lykke med det

//Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af målgruppen men som udgangspunkt så er det en god ide :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)