Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

30.000 nye varer - hvorfor / hvorfor ikke?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det jo nok. Blot ikke noget, som ville virke salgsfremmende på mig :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Vestergaard:

Jeg synes, at det fungerer fint. Jeg formoder, at dem der leder efter præcist dén CD godt ved hvad den indeholder - og de har derfor ikke brug for nogen lang beskrivelse.

Det vigtigste er, at selve titlen og artisten er indekseret, så man kan søge på tværs af de 30.000 produkter.

Det var lige præcist den tanke der lå bag oprettelsen af alle disse varer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvis alle 30.000 titler har den produktbeskrivelse, løber i ind i nogle alvorlige DC problemer...

Dér kom så guldægget. Ja, det kan jeg godt se. Min indsigt i SEO er dog så begrænset, at jeg ikke lige kan gennemskue hvilke konsekvenser det har for hele sitet/shoppen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har luret på om ikke det ville være den lange standardtekst ned. Vi vil jo gerne forklare os grundigt, men mindre kunne sikkert gøre det. Jeg mener at have læst, at højst 20% må være DC.

For det aktuelle vare (I får lige linket igen) http://danacordbutik.dk/product_info.php?products_id=30986 er de unikke, basale informationer disse linjer:

Casals Festivals At Padre

Komponist(er): Mozart m.fl.
Kunstner(e): Casals / Grumiaux m.fl.
Label: Music & Arts
Best. nr.: CD 1113(12)
12 CD - EAN-nummer: 0017685111327 - Udgivet 2002

Visse ord vil naturligvis gå igen på alle sider, men det er vel ikke DC?

Den store synder m.h.t. DC er, som jeg forstår det, hele den lange besværgelse, som optræder for alle disse varer. Hvor meget skal jeg korte den tekst ned, så den ikke længere betragtes som værende DC?

»Denne vare er oprettet automatisk med de mest basale oplysninger. Vi arbejder løbende på at opdatere sådanne varer med CD'ens indholdsfortegnelse.

Vi er desværre ikke nået til denne CD endnu, men hvis du synes den ser interessant ud og gerne vil vide mere, så klik på bestillingsnummeret overfor og skriv en mail, så sender vi straks alle de informationer vi har på den pågældende udgivelse.

Vi kan ikke garantere at varen er på lager lige nu, men anskaffelsestiden vil - i langt de fleste tilfælde - være kort, så bestil trygt i webshoppen«.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne i ikke lave et samarbejde med en side som har disse oplysninger? som så automatisk bliver tilføjet til hver enkelt cd?

Det koster sikkert et eller andet, men det er måske bedre og billigere end hvis i manuelt skal oprette og skrive teksten på 30.000 produkter. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke udvikler, men vil det ikke være muligt at lave en CMS-block, som I "kalder" fra hver side? På den måde vil teksten kun ligge på én side, som I så viser for alle de pågældende varer.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Vestergaard:

Nu er jeg ikke udvikler, men vil det ikke være muligt at lave en CMS-block, som I "kalder" fra hver side? På den måde vil teksten kun ligge på én side, som I så viser for alle de pågældende varer.

Det vil stadig være DC, men..... tanken er ikke så fjern. Man kan i teorien snyde søgemaskinerne ved at have den tekst i en javascript variabel (eller hente den via ajax) og så printe den ud på skærmen i javascript. På den måde så bliver teksten ikke indekseret og der vil stadig være indhold på siden.
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Det vil stadig være DC

Hmm, ok. Hvad så hvis man benytter en iframe? Altså åbner en ekstern side inde på selve produktsiden?

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Vestergaard:

Niels Henriksen:
Det vil stadig være DC

Hmm, ok. Hvad så hvis man benytter en iframe? Altså åbner en ekstern side inde på selve produktsiden?

iframe er noget man benyttede i gamle dage. Der kan blive risiko for at den ikke understøttes i fremtidige browsere og at søgemaskinerne vil udelukke sider der indeholder gamle ubrugelige tags.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:

Kunne i ikke lave et samarbejde med en side som har disse oplysninger? som så automatisk bliver tilføjet til hver enkelt cd?

Det koster sikkert et eller andet, men det er måske bedre og billigere end hvis i manuelt skal oprette og skrive teksten på 30.000 produkter. 

De 27.000 varer er fra henved 400 forskellige leverandører, så det er nok ikke en praktisk mulighed.
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)