Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

navn og retigheder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er netop i fuld gang med at lave en foretning som sælger udstyr til spejdere.

Min webshop kommer til at hede Scoutgear.dk, men har fundet ud af der er en side der hedder spejdergear.dk som er en anden foretning.

mit spørgsmål: Kan det skabe juridiske problemer omkring retigheder over navnene lyder og sælger lidt det samme, eller er market frit.

Jeg er rimelig vild med konkurance, så det kan ikke stoppe mig at der er en kamp om kunder og brand i sigte :D

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

clausgow:

mit spørgsmål: Kan det skabe juridiske problemer omkring retigheder over navnene lyder og sælger lidt det samme, eller er market frit.

Der er ikke noget sort/hvidt svar til denne problemstilling.

Helt grundlæggende er det markedsføringslovens § 18 som kan give udfordringer. Iflg. den paragraf må du ikke anvende en anden virksomheds kendetegn på en måde så de kan forvekles med din egen virksomhed.

 

Umiddelbart tror jeg ikke du får problemer på navnet i sig selv, de 2 navne er (efter min mening) så langt fra hinanden at det ikke giver en forveksling. Men du skal være obs på ikke at kopiere deres opsætning og ej heller give potentielle kunder grund til at tro det er den samme butik.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det spørgsmål må du sende videre til spejdergear.dk - vi andre kan ikke sige hvordan de vil reagere!!!

Jeg personligt synes dit navn er ok selv om dansk navn havde været at foretrække på et .dk site, men du kan altså ikke stole på alt du hører, jeg kan da også tage fejl og andre kan være uenige. 

Du kan gå til virksomhedsregistrering og registrere dit navn scoutgear , siger de ja, så er der ingen grund til at spørge andre, siger de nej så taber du en retsag. Tror jeg.

Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Jeg vil føle mig lidt frem, udmidbart syndes jeg også selv det er langt fra, og tror ikke jeg vil få problmer.

/Claus Gow

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jo nok ikke koste alverden at få en advokat med speciale i varemærkeret til at lave en vurdering af navnet. Du kan være helt sikker på at din konkurrent synes at de to navne ligger for tæt på hinanden - så vær velforberedt på evt. problemer.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Umildbart er der intet at komme efter, da det er to normale ord, som er sat samme ala f.eks billigtogvogne.dk, Så juridisk har de svært ved at gøre noget, især når du anvender ordet Scout og de spejder. 

At de så næppe er glade for, at du lægger dig så tæt op af deres navn, det er en anden sag. Men det er noget, som de kan blive nødtil at acceptere :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Umildbart er der intet at komme efter, da det er to normale ord, som er sat samme ala f.eks billigtogvogne.dk, Så juridisk har de svært ved at gøre noget, især når du anvender ordet Scout og de spejder. 

At de så næppe er glade for, at du lægger dig så tæt op af deres navn, det er en anden sag. Men det er noget, som de kan blive nødtil at acceptere :)

Fuldstændig enig. Don't fear but fight! 

Hvis det så bliver et problem om 5 år, som på du jo forholde dig til det der... 

Det er jo ikke sindsygt tæt på - så bare GO FOR IT :-)

Tvivler på at de kan gøre meget. Bare pas på med ikke at kopiere andet fra dem. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)