Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimal rækkefølge af ord i SEO

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Har lige et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

Hvis man har 2 sider på sin webshop som handler om det samme produkt men i forskellige varianter, og man gerne vil have at de kommer frem i de relevante søgninger fra kunderne, skal man så være opmærksom på rækkefølgen af ordene, som man har fået eksterne link på?

F.eks.: Jeg har en blogger som skriver om mine produkter, som kan være "t-shirt". Jeg vil selvfølgelig gerne være synlig på t-shirt, og det er jo nemt at regne ud at linkordet så skal være "t-shirt", men derudover vil jeg også gerne være synlig på "sort t-shirt", når der bliver søgt på det, og så skal hovedsiden med "t-shirt" jo ikke komme først, men derimod min underside med sorte t-shirts. 

Mit spørgsmål er om google kan finde ud af at den kun skal vise min side med "t-shirt" når der bliver søgt på "t-shirt", og vise min side med "sort t-shirt"når der bliver søgt på "sort t-shirt". Men lad os sige at der er flest søgninger på "t-shirt sort" i stedet for "sort t-shirt". Kan google så finde ud af at dele det korrekt op når man har eksterne links som starte med samme ord?

Jeg er ikke så god til at formulere det helt, så jeg spørger på en anden måde her:

Hvad er bedst at få min blogger til at linke på i sin artikel, når der er flest søgninger på kombinationen "t-shirt sort"?:

"t-shirt" og "sort t-shirt"

Eller

"t-shirt" og "t-shirt sort"

Jeg skal jo helst bruge den kombi, som google ser den største værdi i.

Mvh. Kim

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Rækkefølgen betyder mig bekendt ikke noget ift. hvordan bloggeren skriver det. Så om ankerteksten er "sort t-shirt" eller "t-shirt sort", det er lige meget. Dog en god ide at lade sort indgå, hvis det er det, folk søger mest på.

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for dit svar:) men jeg tænker det ikke så meget som ankertekst, men mere hvilken kombi bloggeren skal linke til min shop? men det er måske det du mener?

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ankerteksten er jo linkteksten. Er det ikke den, du snakker om? Hvis brugerne søger efter "sorte t-shirts", så er det jo bedst, hvis bloggeren bruger denne kombination. Resten af teksten på bloggen er naturligvis også vigtig, hvis linkreferencen skal have god relevans.

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

okay så er jeg med. ja det vil jeg også mene ville være bedst. Men det jeg er i tvivl om google giver linkene nok værdi når to links starter med samme ord. f.eks. "t-shirt" og "t-shirt sort"... Vil google så give 50 % i værdi til "t-shirt" og 50 % til "t-shirt sort", når brugerne søger på "t-shirt"? 

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så meget kender kun google til sin egen algoritme :-) Men det er næppe 50%, der dels ud til hvert ord. Og hvis "sort" er en vigtig del af kundernes søgning, så lad den endelig indgå i ankerteksten.

Husk i øvrigt, at mere end et link med samme url på den samme side ikke giver mere energi videre. Fx hvis bloggen linker til både "t-shirt" og "sort t-shirt" men peger på samme url, så er det ene link omsonst. Vil du have to links til din side under samme blogindslag, så skal de pege på hver deres url.

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret:) det er til to forskellige url.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)