Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit lager koster 45 mio at få godkendt

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,
Jeg driver en webshop hvor vi sælger e-cigaretter, dog vil jeg heller kalde dem for damp-maskiner - da de intet har med cigaretter at gøre. Men både Google og Facebook tillader ikke reklame for tobaksprodukter, og de mener også at damp-maskiner er et tobaksprodukt.


Men der er netop lagt et nyt lovforslag ud fra regeringen som pr. d. 1. november 2015 vil gøre næste alt damp umuligt at sælge i Danmark. Alene mit varelager vil koste ca. 45 milioner at få godkendt. Derfor har jeg lavet en hjemmeside hvor alle kan dele deres mening og utilfredshed med politikkerne. Men har i nogle ideer til hvordan jeg breder budskabet ?
Selvom siden intet har med tobak eller e-cigaretter at gøre, så afviser både Google og Facebook mine annoncer. Det drejer sig om siden: http://www.dampkamp.dk

For god ordens skyld, skal jeg nok også lige nævne, at jeg er SUPER glad for at der netop nu kommer fokus og regler på området, da damp længe har været en grå-zone. Men at det skal koste mig som forhandler 45 mio er helt ved siden af virkeligheden, og det vil betyde at det kun er tobaksindustrien som har råd til disse godkendelser. Derfor gør jeg alt hvad jeg kan for at få folks meninger frem :)

Håber i har nogle bud på hvordan jeg kan markedsfører budskabet nu hvor Google og Facebook arbejder i mod.

Dbh Brian

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for en godkendelse der koster 45 millioner kr? forklar så vi andre forstår hvad det er du mener.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Den kamp vinder du jo aldrig :/

Hvad med at fokusere på nogle andre markeder end Danmark i stedet?

Mange hilsner

David

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Det er sikkerhedsstyrelsen som i fremtiden skal stå for godkendelse af alt damp udstyr. Og som forhandler skal vi betale følgende pr. produkt:

30.540 kr. pr. produkt der skal godkendes + 11.834 kr. om året for at beholde godkendelse.

Vi har ca. 1000 forskellige produkter på vores lager - altså forskellige enheder som alle skal godkendes for sig selv. Og hvert produkt vi får hjem vi godkendelse tage 6 måneder før den må sælges.

Lige pt. får vi ca. 3-5 nye produkter på shoppen hver uge - så hvis det lovforslag går igennem kan vi godt lukke butikken. Men det bliver ikke uden kamp.

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

David Ruben Karpantschof:

Hej Brian,

Den kamp vinder du jo aldrig :/

Hvad med at fokusere på nogle andre markeder end Danmark i stedet?

Mange hilsner

David

Hej David,

Nej sikkert ikke - men da damp også er en stor hobby for mig, bliver jeg nød til at prøve :)

Dbh Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Jeg forstår ikke helt det du kalder "damp". Hvad dækker det?

Jeg havde en dampmaskine som lille... :)

David

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

David Ruben Karpantschof:

Hej Brian,

Jeg forstår ikke helt det du kalder "damp". Hvad dækker det?

Jeg havde en dampmaskine som lille... :)

David

Ja, men ideen er vel næsten den samme :) Mange folk kalder dem for e-cigaretter - men i virkeligheden er dækker det over følgende:

En væske beholder med noget vat og en glødetråd + et batteri. Når så væsken rammer glødetråden kommer der damp. Derfor syntes jeg ordet damp-maskine er mere passende end e-cigaret :)

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Mansfeldt:

David Ruben Karpantschof:

Hej Brian,

Jeg forstår ikke helt det du kalder "damp". Hvad dækker det?

Jeg havde en dampmaskine som lille... :)

David

Ja, men ideen er vel næsten den samme :) Mange folk kalder dem for e-cigaretter - men i virkeligheden er dækker det over følgende:

En væske beholder med noget vat og en glødetråd + et batteri. Når så væsken rammer glødetråden kommer der damp. Derfor syntes jeg ordet damp-maskine er mere passende end e-cigaret :)

Hvis du har 200 ordre om måneden eller mere, så outsource det til et pakkehotel i Tyskland. Du får i den forbindelse også sikkert bedre fragtpriser og skal nærmest intet have med lager og gøre og du kan stadig blive boende i Danmark. Den ekstra tid det giver kan du bruge på seo, content marketing, sociale medier og kundeservice.

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

E-cigaretter er jo en efterligning af cigaretter, da de er formet som cigaretter, bruges som en cigaretter og giver en tilfredsstillende mængde nikotin som cigaretter. Derfor er det vel også mest rimelig at kalde dem for en e-cigaretter og ikke for dampmaskiner. Hånden på hjertet, så er det ikke så mange dampmaskiner, men går rundt og suger i for at få et nikotin kick ;) Jeg vil gå så langt at påstå, at du bryder markedsføringsloven, hvis du kalder dem for en dampmaskine.

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Skytte:

E-cigaretter er jo en efterligning af cigaretter, da de er formet som cigaretter, bruges som en cigaretter og giver en tilfredsstillende mængde nikotin som cigaretter. Derfor er det vel også mest rimelig at kalde dem for en e-cigaretter og ikke for dampmaskiner. Hånden på hjertet, så er det ikke så mange dampmaskiner, men går rundt og suger i for at få et nikotin kick ;) Jeg vil gå så langt at påstå, at du bryder markedsføringsloven, hvis du kalder dem for en dampmaskine.

Tak for dit indspark, men du har ret - der var en gang hvor e-cigaretter var formet som cigaretter, men en dampmaskine ano 2015 ser sådan her ud:

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)