Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 år? er jeg mon klædt nok på?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer.

Jeg er nu fyldt de femten, som jeg har ventet på i et stykke tid efterhånden. Jeg har længe gerne ville åbne en webshop, og jeg har læst og søgt info for at være klædt bedst muligt på.

Men jeg er dig stadig meget skeptisk, selvom jeg får meget støtte og hjælp fra venner og familie. Det er lidt svært og derfor vil jeg spørger jer nogle spørgsmål inden jeg sender min ansøgning, så jeg håber i kan svarer på dem, og komme med konstruktive ting.

* Er CVR nødvendigt for mig?

* Hvor mange penge skal jeg sætte ind?

* Er der nogle specielle afgifter for web handel?

* Hvilken form for virksomhed er bedst at åbne for en gut som mig (Hobby eller en mands osv)

* Gode sider til åbning af shoppen?

* eventuele gode råd og "tricks"

* eller synes i det er en dårlig ide, eller virker jeg for ung eller uerfaren?

Håber i vil svarer og hjælpe mig! 

MHV Momo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du skal ha CVR eller ikke er ikke spørgsmålet. Hvis du ikke er myndig, må du slet ikke optræde som virksomhed da du ikke kan holdes op på løfter og garantier som en myndig og ikke må kunne gældsætte dig. Du skal derfor ha set denne, og læse evt Løsning ca midt i - men det er ikke helt let ULOVLIGT MED VIRKSOMHED SOM UMYNDIG UDEN DISPENSATION 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Oct 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej John.

Undskyld jeg lige nævnte CVr'et med det samme, men jeg hentydede til dispensationen. Jeg bytte bare rundt på dem, for jeg troede de var det samme.

Mhv momo 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

no prolemos   vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ved godt at alle på Amino mener at man bare skal springe ud i det og få sig et CVR nummer så snart man har lært at stave til det, men der er jeg ikke enig. Jeg har selv været igang siden jeg var 8 ... men fik først min første CVR nummer som 20-årig.

Set i bakspejlet skulle jeg måske have ventet et par år mere, når jeg sider her som 32 årig og kigger tilbage er der rigtig mange dyre lektioner jeg kunne have sparet mig for vis jeg forberedte mig lidt bedre.

Her er et par råd fra mig til hvad du bør lære og sætte dig ind i, inden du går igang:

- Lær at lave hjemmesider

- Lær at bogføre og opgive og beregne moms

- Lær at skrive fængende tekster

- Tag fritidsarbejde hos nogen der har en webshop i forvejen.

- Tag fritidsarbejde hos nogen der laver seo og tekster enten for sig selv eller andre.

- Arbejd gratis for at få erfaringen.

- Læs, lyt og lær hvad andre har lavet.

- Lad være med at kopiere andre 1:1, kombiner de ting du lærer på din helt egen måde.

- Hvis alle andre sælger <indsæt smart produkt her> så skal du _IKKE_ åbne en shop der sælger det samme. 

- Lad være med at give kredit eller stole på at nogen "betaler om uge" du skal ikke give højere kredit end du har råd til at tabe.

- Folk er generelt ude på at snyde dig, etablerede selvstændige køber ikke "Jeg er en ny og nystartet iværksætter"-historien ... de lader måske som om i starten, men så snart dit navn står på kontrakten kommer tommeskruerne på og så bliver du malket. De er ligeglade med at du går fallit. Det gælder både revisorer, advokater, elektrikkere, udlejere, alarmfolk ... det har taget mig mange år at finde folk der kunne stoles på. Når du finder dem så hold fast i dem! :-) 

Nu er min branche en hel anden verden så der er mange af mine dyre "lektioner" jeg ikke har taget med her,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg ved godt at alle på Amino mener at man bare skal springe ud i det og få sig et CVR nummer så snart man har lært at stave til det, men der er jeg ikke enig. Jeg har selv været igang siden jeg var 8 ... men fik først min første CVR nummer som 20-årig.

Set i bakspejlet skulle jeg måske have ventet et par år mere, når jeg sider her som 32 årig og kigger tilbage er der rigtig mange dyre lektioner jeg kunne have sparet mig for vis jeg forberedte mig lidt bedre.

Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Oct 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen :)

Mange af de her ting kender jeg godt til, og jeg har også min onkel som er i branchen som kan hjælpe mig med bla. bogføring og åbne selve shoppen og leverandør

Men det som jeg gerne vil have svar på er de nævnte ting, som mit oplæg handler om?

Og man skal jo også lave fejl og have underskud for at lære det? eller hvad er din mening?

MHV momo

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)