Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danne fakturaer ud fra CSV fil?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg vil meget gerne finde et program som kan hjælpe mig at danne fakturaer ud fra en CSV fil, eller eventuelt noget andet som jeg kan spytta ud fra Excel.

Vi kører ordre, pakning og levering i Excel, og det kunne være superfedt, hvis jeg hver dag kunne indlæse en CSV fil med Kundenummer, Varenavn, Antal, Pris, Ordrenummer, hvorefter fakturaer blev genereret automatisk.

Vi kører pt i Economic, men jeg kan ikke rigtigt finde nogle muligheder for at køre det igennem dem.

Men det er klart at det optimale, ville være at man kunne indlæse direkte til Economic,

Nogen bud? 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har engang gjort noget lign. i economic. Jeg brugte deres API og lavede et lille script som kunne tage læse en CSV fil og oprette kunder, generere fakturaer etc. baseret på denne fil.

Der må være andre der har lavet det som kan tilbyde sådan et script, hvis ikke selv du kan lave det.

Mvh Carsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, kunne være jeg skulle prøve at tage kontakt til en de eksterne app udviklere hos Economic.

Tak for svar Carsten.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan e-conomic support give eller henvise til en lille vejledning..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Der findes en lang række apps som har lavet integrationer til e-conomic.

Se en komplet oversigt her: https://www.e-conomic.dk/apps/webshops

Jeg har selv været med til at lave nogle forskellige løsninger.

Du skal være opmærksom på at der vil være tale om en 2 trins import. Dvs. dine kunder (debitorer) skal være oprettet i e-conomic for at du kan lave fakturaer.

Men måske I skal kigge på hvor I jeres "ordrer" kommer fra.

Hvorfor vil I have dem over i en CSV fil?

Kommer de ikke fra et andet system? CRM, Webshop eller andet?

Mange hilsner

David

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

David Ruben Karpantschof:

Hvorfor vil I have dem over i en CSV fil?

Kommer de ikke fra et andet system? CRM, Webshop eller andet?

Vi opretter ordrerne i et excel ark.

Vi handler med supermarkeder som dagligt indgiver bestilling per email, telefon, sms mv.

Vi har ikke mere end 5 varenumre og 40 kunder, så derfor er dejligt overskueligt bare lige taste det hele ind i ark, hvor alt er samlet, istedet for at oprette det ene og det andet via dialogbokse i et program.

Ud fra det, får vi vores følgesedler, pakkelister, dagsrapporter mv, og det kører egentligt super godt. 

Vi foretrækker at køre alt det i Excel, da vi selv lynhurtigt kan tilrette info og rapporter, når behovet opstår.

MEN, faktureringen er ikke så fandens god, og derfor ville det være super, hvis jeg bare kunne gemme ordrene i CSV format hver dag, og så læse dem ind i et fakturasystem.

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Det er jo en klassisk CRM problemstilling du beskriver. Og et godt eksempel på hvor Excels begrænsninger begynder at trygge.

Det kan helt sikkert løses ud fra den måde du beskriver. Men du skal i virkeligheden overveje om Excel er den optimale løsning for jer. For netop konverteringen fra Excel til faktura kan give fejl.

I realiteten sker der en række ting som du ikke lægger mærke til når du opretter en faktura i et økonomisystem.

1. Du vælger (opretter) en debitor som faktura skal sendes til. dvs dit excelark skal have en unik parameter for jeres kunde. Det er jo ikke noget problem når I har 40 kunder. Forudsat at adresse er den samme hver gang.

2. Du vælger en eller flere varer som skal sælges (disse skal være oprettet som vare/ydelse, så systemet ved hvad I sælger. Igen med 5 varenumre er det til at overkomme.

3. systemet tager højde for moms, bogføringskonti, evt. varelager mv.

Og det skal altsammen med i konverteringen fra CSV til e-conomic.

Ud fra hvad du beskriver, så forstår jeg ikke hvor I ikke bare opretter jeres ordrer direkte i e-conomics. De har et ret nemt interface til at oprette fakturaer, og I kan med en rapport nemt få en oversigt over udstedte fakturaer. De har sågar en kladde, hvor I kan se alle igangværende fakturaer som ikke er udstedt. Dvs. I kan oprette fakturaer hver dag og se dem alle i "igangværende" fakturaer, og så udstede dem i slutningen af dagen.

Bare nogle tanker :)

Mange hilsner

David

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)