Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transactional Email Services (Mandrill, SendGrid)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter en transactional email service saasom Mandrill og SendGrid.

Jeg er dog lidt I tvivl om nogle af disse services tilbyder den funktionalitet jeg leder efter. Jeg er igang med at bygge en online loesning der skal sende transactional emails emails ud (ikke newsletter osv). I den forbindelse har jeg I tankerne at bruge deres respektive API til at sende mine emails. Saa vidt jeg kan se, skal selve emailens indhold inkluderes I API kaldet. De fleste af der her email services tilbyder muligheden for at bygge templates I deres web interface, men det ville jo vaere super smart hvis jeg kunne bygge min email template I deres web interface og saa inkludere at jeg vil bruge "Template 1" I mit API kald. Saa vidt jeg forstaar skal jeg selv forest opbygge min email i HTML og saa sende hele min email "String" til min email service?

Hvordan fungere de her transactional email services helt konkret, og er der nogle transactional email services der tilbyder saadanne API/template funktionalitet, eller er der nogle der har erfaring med lignende loesninger?

/Nicolaj

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj,

Jeg bruger selv Mandrill til bl.a. kontaktformularer som denne her:

http://www.realweb.dk/kontakt

og er meget tilfreds. De sender sindsygt hurtigt, og mailen når altid frem - det er i hvert fald min erfaring. Og så er de gratis op til 12k emails per måned :-)

Jeg er dog ikke sikker på, at du kan oprette skabeloner i deres system og så poste parametre ind. Er slet ikke sikker på, der er nogen, der tilbyder en sådan service. Men hvorfor ikke bare designe skabelonerne selv i dit eget system - du skal jo alligevel skrive lidt kode ift. implementering af deres api?

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Tak for dit input. Mandrill er ogsaa den service jeg er mest varm paa.

Problemet med psydokoden "SendMail("Til","Fra","Besked")" er at naar jeg skal opdatere min besked, skal jeg foerst generere min HTML kilde kode, saa skal jeg indsaette den i min kode, compile koden, og saa uploade den. De fleste af de her mail services tilbyder alle sammen at man kan oprette templates ifbm. nyhedsbreve, saa hvorfor ikke med transactional emails?

/Nicolaj

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil godt anbefale MailGun.. De modtager data meget hurtigt på servere placeret i UK. Det tager dem cirka 1 sekund, at få mailen frem til ens inbox, men klippe stabile. 

En rimelig stor pakke er faktisk gratis, kan ikke huske antallet.  

Fra Odense
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 52
Fra  Struct Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj,

Vi bruger Mandrill til transaktionsmails og vi har gjort det således at vi har oprettet skabeloner i Mandril med parametre. Så kalder vi API'et med det data som skal indsættes. Man kan bruge MailChimp syntax: ex: *|NAME|*

Du kan finde templates i mandril her: Login --> "Outbound" --> "Templates

Vi er også super glade for Mandrill og det er stabilt

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bare selv synes, det var nemmere at håndtere det hele på egen server, og så blot bruge Mandrill som ren smtp-server. Nu ved jeg ikke helt, hvad for et system, du arbejder i, men proceduren, du nævner, lyder meget besværlig. Du kan jo blot lave et script evt. i php, der loader en html-fil og sender den afsted til en samling emails. Det hele kører i et huk! Du kan finde et modul til php, der hedder swiftmailer, som håndterer maildelen. Jeg mener også, de anbefaler den løsning på Mandrill.

Jeg skal som nævnt ikke udelukke, at Mandrill har en template løsning i systemet. Men de har jo også en anden løsning, Mailchimp, hvor man kan lave og sende email templates. Måske kan den bruges i stedet for, hvis du er opsat på en template løsning?

Mvh.

Thomas

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Perfekt. Det var lige praecis det jeg havde I tankerne. Jeg ville bare bekraefte at det kunne lade sig goere med Mandrill.

/Nicolaj

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik,

Mailgun er ogsaa en af de ubydere jeg har kigget paa. Fordelen er at deres API understoetter JAVA som er det programmeringssprog jeg benytter. Mandrill understoetter ikke JAVA direkte saa jeg skal ud I noget Java-Wrapper hvis jeg vaelger at benytte Mandrill.

/Nicolaj

Fra Odense
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 52
Fra  Struct Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

En ting som jeg ikke fik nævnt ved mandrill templates er at det er ikke sådan en flot WYSIWYG editor, men man paster sin HTML kode ind én gang og indsætter parametrene.

Det gode ved denne slags systemer er at du ikke i din kode skal vente på at din webserver generere HTML'en, sender via en SMTP server OG så først derefter returnere et svar til brugeren. Mandrill sætter mailen i en kø så du lynhurtig kan give din bruger et svar. Ved godt man selv kunne lave det, men hvorfor ikke bruge et system som er gratis OG godt, samtidig med at spare udviklingstimer.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mandrill er vejen frem ;) Mailgun kræver oftest du også sætter dine MX records for at fjerne 'sent via' delen i nogle mail systemer så som outlook og GMail - Det gjorde de ihvertfald for et par måneder siden da vi arbejdede med det (Blev bekræftet af deres support, at nogle ting krævede man brugte deres MX's til nogle af de ting som Mandrill bare fungerede med out of the box).

Udover det så lige nu, det sekund jeg skriver har Mandrill en sending speed på 537.2ms fra deres Ireland datacenter :D (Deres backend er baseret på Amazon SES by the way).

Oh well - begge services fungere vel fint i sidste ende - smag og behag.

Fordelen (efter min mening) ved Mandrill er de er ret kendt fra Mailchimp, og deres templates - og du kan endda bruge Mailchimp templates også i dine transactional emails.

Der er forresten også MailJet, men kan ikke huske om de levere templates også.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)