Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stort affiliate-firma bedrager webshop

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Overvejer du om din webshop skal bruge affiliate, så kontakt IKKE XXX (læs navnet her: [Link slettet af moderator])

Jeg startede et affiliateprogram hos XXX d. 8. januar 2015.

Aftalen var at der ikke skulle betales noget start- eller oprettelsesgebyr.
Provisionen som affiliates tjente ved hvert salg var sat til 20 % + ca. 5 % til XXX.

Der blev aftalt et minimumsbeløb på kr. 2.250 om måneden, som skulle betales uanset om der blev solgt nok til at provisionen nåede op på dette beløb.

Første måned skulle der dog ikke betales noget, da programmet jo lige skulle skydes i gang.

XXX sagde at beløbet var rent proforma, da de garanterede at der ville komme mellem 50 og 100 salg pr. måned.

Som garanti for at affiliates ville få deres penge når de leverede salg, såkaldt prepayment, indbetalte jeg kr. 12.500 til XXX.

Så langt, så godt!

Som tiden gik, uden at skete ret meget, blev jeg mere og mere ihærdig i mine forsøg på at få XXX til at få sat gang i salget.
Jeg var blevet tildelt en kontaktperson, (læs navnet her: KLIK ), som jeg gentagne gange rykkede for mere aktivitet på min affiliate kampagne.

Resultatet for januar så rigtig trist ud: 20 klik – 0 salg
Februar var ikke meget bedre: 37 klik – 2 salg

Det er rigtig langt fra de 50 - 100 salg som XXX garanterede.

D. 19. februar opdagede jeg inde på min XXX profilside, godt gemt i en underside til en undermenu, at der var lavet en faktura på kr. 3.339 for perioden 1.2.2015 - 14.2.2015.
Jeg mailede straks til XXX for at få en forklaring.

Efter flere rykkere fik jeg endelig svar fra XXX ved XXX d. 27.2.2015
Hun skrev at jeg skulle betale kr. 4.500 om måneden, til trods for at aftalen lød på kr. 2.250 om måneden.

Hun begrundede det med at webshoppen jo kun solgte i Danmark, og "den lave pris" gjaldt kun hvis jeg solgte i mindst 2 lande!

Efter heftige mails frem og tilbage de næste par dage, blev min XXX profilside d. 3.3.2015 lukket, så jeg ikke har adgang til min kampagne.
Samtidig modtog jeg en email fra XXX hvor de skrev at skal indbetale yderligere kr. 12.500 for at kunne se mit program!

XXX har altså på godt dansk stjålet mine penge, og forsøgte at lokke flere penge ud af mig!

Jeg har nu kontaktet min advokat, og vil også kontakte politiet for at anmelde XXX.

Flg. bliver anmeldt:
Firma: (læs navnet her:[Link slettet af moderator])
Person: (læs navnet her: [Link slettet af moderator])
Person: (læs navnet her:[Link slettet af moderator])
Person: (læs navnet her:[Link slettet af moderator])

Anmeldelsen vil lyde på groft bedrageri.

Diverse medier og fora bliver kontaktet, ligesom jeg vil advare andre mod XXX på alle tilgængelige steder.
Det vil uden tvivl give en masse bøvl og tidsspilde, men jeg vil ikke sidde stille på hænderne mens XXX bedrager andre webshops.

SKAM JER XXX

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det at linke til navnet via dig selv er så meget anderledes end at skrive det her og hvordan vi skal tage stilling er jo ikke let at sige. Jeg synes du skal køre din anmeldelse og så når den er afklaret evt beskrive den - til da - tør jeg slet ikke sige op og ned i sådanne sager

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Amino tillader at man "hænger firmaer ud" uanset hvor dårligt de har opført sig. Derfor er navnet ikke nævnt i indlægget, men selvfølgelig skal kunne se hvem det er.

Formålet med indlægget er at gøre andre opmærksom på, at der findes et stort affiliate firma som man absolut IKKE skal bruge.

Mvh. Kurt

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

trist men da ogsaa ret navit at tro paa dem naar de lover 50 til 100salg om mdr. , hvordan i alverden skulle de kunne garantere dette ?

Lidt som den lokale kiosk saelger dig 10 lotto kuponer hvor han garantere dig at der er gevinst paa dem 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

uanset hvad der er op og ned skal man ha meget brede skuldre for at skrive Groft Bedrageri om et firma + 3 navngivne personer som alle anklages for groft bedrageri i det offentlige

Var jeg en af de tre, og ansat og bare gjorde hvad jeg mente rigtigt - ville der være en injuriesag i luften omgående, jeg ville aldrig lade min person stå på nettet som anmeldte for groft bedrageri (og slet ikke hvis ikke den anmeldelse var taget op af myndighederne)

Tabes sagen mod selskabet, ville jeg tro det kunne blive et meget stort erstatningskrav for en meget grov beskyldning som Groft Bedrageri mod et selskab der lever af det net hvor beskyldingen står på trådstarters hjemmeside - En anklage som kunne sandsynliggøres at koste vældig meget omsætning.

Jeg ville som før nævnt, måske anmelde (og her skal man ha meget på fødderne før det beskrevne er groft bedrageri rent juridisk) og så vente med offentlig gabestok til jeg var dampet lidt af, og til jeg følte mig sikker på, at anklagen kom til at lyde på Groft Bedrageri, og at det ikke endte med en lidt banal civil sag om: - Hvad blev egentlig lovet og aftalt og hvordan blev det kontraktligt gjort klart -  for det er noget helt andet end at være anklaget for Groft Bedrageri 

Firmaet har eksisteret siden 2000 med fornuftig høj bruttofortjeneste omkring 8 mio - så det er ingen kælderbutik trods alt og ingen af de nævnte er øverste ledelse 

Du kan sagtens ha ret trådstarter - men du er meget vovet vil jeg gentage

Bare mit råd   vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Groft Bedrageri om et firma + 3 navngivne personer

Hvis der går en tyveknægt rundt i kvarteret, så advarer man da sine naboer!

Mvh. Kurt

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Webshop Mærket:

Cookie - John Hannover:
Groft Bedrageri om et firma + 3 navngivne personer

Hvis der går en tyveknægt rundt i kvarteret, så advarer man da sine naboer!

Mvh. Kurt

Ja, hvis det beviseligt er en tyveknægt. - Men det er jo ikke fastslået endnu!

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår slet ikke du har indgået en aftale med [Navnslettet af moderator].

De har ikke fået andet end kritik siden de lukkede deres danske kontor. og det er vel snart 1½ - 2år siden vil jeg tro.

Personligt bruger jeg ikke [navn slettet af moderator] mere, og kommer aldrig til det.

Hvis jeg skal råde dig til noget, så synes jeg du skulle tage kontakt til Partner-Ads de fungerer rigtig godt.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Webshop Mærket:

Cookie - John Hannover:
Groft Bedrageri om et firma + 3 navngivne personer

Hvis der går en tyveknægt rundt i kvarteret, så advarer man da sine naboer!

Mvh. Kurt

ja eller e pædofil - men hvis det så ikke kan bevises eller var forkert  så bliver man selv sigtet. Dit problem her er, at du lige nu har skrevet nok til at xxxxx kan kræve mindst 10.000 og en omgående dementi - og kommer du ikke med det - så langt større beløb. Du kan så sige "rend og hop" og så skal du i retten bevise Groft Bedrageri" og kan du ikke det - bliver du dømt til at betale den omsætning xxx kan ha tabt og de omk de skal bruge til reklamer og andet for at tilbagevise påstanden

Det er uden problem HVIS du er stensikker i, at det beviseligt er groft bedrageri - Er du ikke det - så er det en meget grov anklage som kan medføre et stor erstatningskrav som retten helt sikkert følger, hvis ikke du får dom for at du var udsat for groft bedrageri

Your choise  vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael.

Jeg bruger også PartnerAds, og er meget tilfreds med den måde det kører på.

Mvh. Kurt

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)