Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en noob - Import fra USA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Lopomo.dk Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Først og fremmest vil jeg lige påpege: Jeg har været selvstændig før med et par kammerater, men havde dog ikke så meget med det økonomiske, papirmæssige osv. at gøre, men det meste andet. Så jeg ved godt hvor meget tid, ressourcer osv. det kræver, at have en webshop. Så behøver ikke prædiken Big Smile

Jeg har fået en ide til en webshop med krydderier importeret fra USA, men jeg har lige 2 spørgsmål:

1: Skal jeg have nogle specielle tilladelser eller lignende, for at sælge krydderier? 

2: Hvordan foregår det, når man som virksomhed køber ind fra USA? Jeg tænker told, moms, andre udgifter ved import som virksomhed fra et ikke EU-land. 

Det må meget gerne skæres så meget ud i pap som muligt Embarrassed

- På forhånd tak.

Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Apr 13
Indlæg ialt: 89
Fra  Vendelbo Media Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thez,

I en tidligere virksomhed importere jeg selv fra bl.a. USA.

1)
Jeg mener at der er nogle forhold, som du skal være opmærksom på, når det handler om madvarer.
Måske kan du finde mere her:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Privat-indførsel,-fødevarer.aspx 

2)

Step 1: Din virksomhed skal være import og også gerne eksportregistreret  (eksport hvis du skal sende defekte eller lign. tilbage til leverandør)
Step 2: Når du importere er det vigtigt, at du får din leverandør til at skrive virksomhedsnavn og/eller CVR nummer på forsendelsen.  
Step 3: Du bogfører dit køb som "varerkøb verden" - husk dette er uden moms
Step 4: Din import kan du finde under "import specifikation" på skats hjemmeside (SKAT.dk) - Det er dette beløb du skal betale for at importere.
Step 5: Når du laver din momsangivelse skal importens beløb både bogføres under "moms af varekøb i udlandet" og "fradrag købsmoms" (dette fik jeg informeret til et SKAT infomøde

Har du flere spørgsmål eller brug for hjælp til andet skal du være meget velkommen til at kontakte mig igen.

Venligst

Mads Vendelbo
Vendelbomedia.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Lopomo.dk Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for gode svar!! Smile Smile

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thez,

ad 1) Du skal altid undersøge med fødevarestyrelsen omkring tilladelser til videresælge denne type varer.

ad 2) Når du som virksomhed importerer varer fra USA, skal du importregistrere din virksomhed. Det er ikke kompliceret og du kan selv gøre det. SKAT er meget behjælpelige. Hvis ikke vil vente med at importregistrere dig og du allerede nu har varer der skal hjem fra USA. Kan du altid anvende www.shopusa.com. ShopUSA tager hånd om din fragt, told og moms fra USA. Du betaler så alle udgifter til ShopUSA, der så varetager alt det praktiske med fragt, told og moms fra USA. Når du er importregistreret kan du også anvende ShopUSA, så betaler du blot for fragten og indfortoldning til jeres virksomhed i Danmark. 

Du er mere end velkommen til at kontakte mig direkte på dk@shopusa.com eller ringe på 70345036. 

God weekend. 

Mvh Michael, ShopUSA

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

SHOPUSA:
Hvis ikke vil vente med at importregistrere dig og du allerede nu har varer der skal hjem fra USA. Kan du altid anvende www.shopusa.com. ShopUSA tager hånd om din fragt, told og moms fra USA.
betyder det, at det er lovligt at importere fra USA uden at være importregistret hvis varen er til videresalg - det mener jeg ikke. Det duer kun for private naturligvis. I princip kan trådstarter som også være importregistret uden momsregistrering - det er to forskellige love og der er ikke momsregistreringskrav for import - kun importregistrerings krav faktisk (vil kunne findes link til revisorer om det dette links underlinks http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

Importregistrerede kan bruge Shop USA uden tvivl hvis de vil , men er man ikke det, må man mig bekendt slet ikke importere til videresalg uanset hvem der påtager sig fortoldning men jeg skal da ikke turde sige om Shop USA har en metode som gør, at det slet ikke er import fra uden for EU set med registreringskravets øjne. Det var fint lige at få det afklaret?

Er import fra USA til videresalg lovligt uden importregistrering hvis der sker via Shop USA`?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)