Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkelmandsvirksomhed, Hvordan gør jeg med løn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at starte en virksomhed. Jeg vil spørge om hvordan jeg gør med udbetaling af løn til mig selv. Jeg har hørt at når man selv har puttet penge i virksomheden skal man ikke betale skat. Eller hvordan er det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er selv grøn på området, men jeg mener dog jeg har forstået denne del korrekt. Du udbetaler ikke løn i den forstand du hæver blot fra firma konto over på din private konto. Du bogfører så din hævning som hævet privat i firmaet. Din skat betaler du jo løbende, du modtager som enkeltmandsvirksomhed girokort som du betaler, beløbende på disse er beregnet udfra din forskudsopgørelse hvor du har opgivet hvor meget overskud du forventer (indtægter-minus udgifter).

Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Tak for dit svar. Så jeg skal har ikke nogen trækprocent men istedet betaler firmaet skatten. Er det korrekt

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er mig men jeg kan altså ikke finde noget med enkeltmandsvirksomheder. Mener nemlig det ikke er de samme regler som ApS 

Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups manglede selvfølgelige at sige tak for indlægget

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har samme trækprocent og fradrag som du alle dage har haft, den skat du betaler er udregnet gennem din forskudsopgørelse hvor du beskattes af dit overskud. Når du får dine girokort fra skat er trækprocent, fradrag osv. Trukket fra. Du skal så huske løbende at ændre din forskudsopgørelse så den passer med dit overskud så du ikke for en kæmpe skatteregning.

Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak nu har jeg fået svar.. Tak for hjælpen ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

for en sikkerhed skyld så her om hvorfor man ikke har lån i enkeltmands http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  

Din skat betales efter forskudskema af dit overskud- og trækkes enten, hvis du ikke har andet arbejde via opkrævningskort eller - hvis du har andet arbejde ved at dit fradrag nedsættes, og skatten derfor trækkes sammen med a skat opkrævet fra arbejdet. Hvis dit overskud er så stort, at skatten overstiger dit fradrag, så sættes det først til 0 så penge stadigt kommer via alm arbejde og så får du opkrævningskort for resten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)