Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af private udlæg? Enkeltmandsfirma (Dinero)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bogført mine første udgifter i Dinero, men jeg har bogført dem som om de er betalt fra min bank som jo er min firmakonto. Dog er de betalt med mit dankort fra min privat konto og troede ikke det var et problem da det er enkeltmandsfirma. Nu kan jeg efter læsning på nettet forstå at mit firma skylder mig penge for det jeg har lagt ud (så langt så godt).

Jeg vil derfor gerne bogføre korrekt og kan læse jeg skal have beløbet mit firma skylder mig ind på mellemregningen, MEN hvordan bogfører jeg det? er det et finansbilag med hele beløbet inkl. moms? eller er det hver enkelt bilag med moms? og fra hvilken konto skal de trækkes fra? jeg har gættet mig frem til at

Konto: mellemregning.

Beløb: 5449kr

Modkonto: ?? her ved jeg ikke hvilken konto som skal være modkonto?

Jeg håber nogen kan hjælpe mig da jeg har prøvet Google flere gange men ikke forstået hvordan jeg gør det :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

okay jeg har prøvet og hjælpe mig selv, jeg har lavet et finansbillag:

konto: mellemregning

Beløb: -5619,51kr

Modkonto: Bank

Nu er min bank gået i nul, hvilket også stemmer da jeg har nul kroner på bank kontoen (firma)

beløbet som stod på min bank før (-5619,51) er nu flyttet over på mellemregningen og mellemregningen er nu -5619,51kr. Jeg synes det ser korrekt ud, dog er min egenkapital gået fra 5088 til -531kr og det forstår jeg ikke helt. Jeg har jo bare flyttet pengene over så de er på mellemrengingen hvilket de skulle have været fra starten, fordi jeg har lagt ud og betalt med min private konto og private kort.

Jeg håver virkelig snart der kommer en regnskabskynddig person på banen da jeg gerne vil vide om jeg har kludret helt i det eller det er ok?

vh Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver om jeg kan følge dig.

Du skriver du bogførte 5619,51 kredit i mellemregning og debet i bank (- tal i mellem regning og plus i bank) - Det fører penge IND i banken og din bank stod inden som minus 5.619,51 og den går så i 0 hvilket er helt som virkeligheden

At den havde minus inden skyldes at du bogførte dine køb som om det var din bank der betalte og så gik den jo i minus ser fint ud og gæld til dig skal sænke egenkapitalen hvor passiver så som mellemregning befinder sig i og for sig men den del kan jeg ikke lige her overskue  - jeg tænker lidt som du - En med mere hands-on erfaring med det må svare dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og tak for dit svar :-) 

jeg havde bogført køb som var de betalt af banken (firma) og det var ikke korrekt eftersom jeg lagde ud med min personlige konto og kort. Jeg flyttede derfor penge fra banken til mellemregningen så banken gik i nul og firmaet nu skylder mig 5916kr.

jeg lavede et test firma og tastede bilagene ind dog korrekt fra starten som mellemregning, og resultatet var det samme som jeg selv er kommet frem til og lave med et Finans billag. Så jeg er 99% sikker på det er korrekt. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)