Hej alle kære Aminoer. Nu er det min tur til at oprette mit første indlæg, efter at have fulgt med på sidelinjen i årevis :) Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg går på noget efteruddannelse, og min virksomhed får i den forbindelse udbetalt VEU godtgørelse fra min a-kasse. Men hvordan bogfører jeg det? Jeg arbejder i e-conomic Jeg tænker på 2 muligheder: 1: Jeg laver en kundefaktura, under en 'diverse ydelser' konto med moms, og med A-kassen som kunde, og laver så en kundeindbetaling lige efter. 2: Jeg opretter udbetalings specifikationen som et finansbilag, og posterer VEU godtgørelsen som en indtægt i banken, med en 'diverse ydelser' konto som modkonto. Er jeg mon helt gal på den? |
Er det virksomheden der får udbetalt pengene er det brutto og skal krediteres som løntilskud, dvs firmaet udbetaler dig normal løn.
Er det dig der får pengene er det netto, skat er trukket, og skal ikke i virksomhedens regnskab.