Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i Dinero / Minus i kassen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Animaks Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogfører i Dinero og er stødt på følgende:
Hvad gør jeg hvis jeg fx har ladet kunder få "over beløbet" eller har været i fx Ikea og handle for x antal kr således at der er et minus i kontantbeholdningen den dag? Kan jo ikke bogføre med positiv tal da den vil have minus foran, hvilket så bliver til plus hvis jeg har "hævet kr2 500,..

Det kunne fx se sådan ud:

Kontantsalg 5000
DK salg 5500
Hævet til Føtex 500
Så total giver det jo reelt minus 1000 MEN jeg kan ikke bogføre uden at skulle lave negativ hviklet så ikke er korrekt da der jo mangler 1000 i kassen den dag.

 

ANIMAKS.DK Stort udvalg af naturlige tyggeartikler og ben til hund i alle størrelser.
Vi har også MEGET billige loppemidler i alle de kendte mærker.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt med på dine tal. Hvem køber, hvem hæver over i dit eksempel? Umiddelbart vil jeg mene, du kan bruge din mellemregning med firmaet. Spørg igen, hvis det ikke giver mening, og gerne med et eksempel, selv jeg kan forstå.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må bogføre helt normalt . jeg tror ikke jeg forstår dine tal heller, men prøver

Dit salg giver helt sig selv - salg 5000 kr-  betalt - i kasse eller bank 5000 kr - den går i nul

Hvis kunden hæver over beløbet, så er det jo via banken det sker og så f.eks. salg 5000 kr - hævet 5.500 kr-  bogføres som 5000 kr salg - modkonto bank plus 5000 kr

Det var selve salget helt som normalt - overhævningen de 500 kr bogføres som kontant kasse minus 500 kr - modkonto bank plus 500 kr da banken jo går 500 kr op og kassen 500 kr ned

Køber du for 500 kr i Føtex så er det ugift varer Føtex og betaler du kontant så minus kasse som modkonto da kassen går 500 kr ned (og alt forudsætter jo at der er de penge i kassen for ellers kan du ikke betale med kontanter i sagens natur

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)