Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisniveau for opsætning af dating hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Højbjerg
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer...

Jeg går og arbejder lidt på en ide til en hjemmeside, som rent funktionsmæssigt skal kunne det samme som et dating site.

Det vil sige at man skal kunne lave sig en brugerprofil, lave søgekriterier, skrive beskeder osv (egentlig alt det som man kan på en typisk dating hjemmeside)

Er dette et kæmpe projekt at lave rent programmeringsmæssigt?

Jeg ved godt, at det er rigtig svært at give et pris estimat, men jeg forsøger at spørge alligevel? :)

På forhånd tak..

Mange hilsner Carina

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carina Hansen:
som rent funktionsmæssigt skal kunne det samme som et dating site.

Et datingsite er ikke andet end en hjemmeside med en database som man kan slå op i. Så det er ikke noget specielt.

Carina Hansen:
Det vil sige at man skal kunne lave sig en brugerprofil, lave søgekriterier, skrive beskeder osv (egentlig alt det som man kan på en typisk dating hjemmeside)

Samt alle mulige funktioner for dig at styre indholdet på siden m.v. 

Carina Hansen:
Er dette et kæmpe projekt at lave rent programmeringsmæssigt?

Det afhænger meget af hvad du vil have med og hvor meget administrationsdelen skal fylde. Det er som regel den man glemmer og den halter så bagefter. Jeg har selv haft overtaget projekter hvor der ikke var noget styr på den del af det.

Carina Hansen:
Jeg ved godt, at det er rigtig svært at give et pris estimat, men jeg forsøger at spørge alligevel? :)

Hvad koster en bil? Hvad koster et hus? Jeg ved godt at det er svært at give en pris på det men jeg spørger alligevel :) Jeg har har været programmør i 16 år nu og man kan IKKE give en pris på så lille en beskrivelse. Jeg har tidligere sammen med en kammerat brugt omkring en uge på at stykke et tilbud sammen på et stort køb/salg/forum site. Så det er meget meget meget - gentager igen - meget svært at give en pris du kan regne med.

Får du en pris af en (eks. 100.000) så er der nok nogle som er sultne nok til at gå under den pris og du kan måske ende med en der kan lave det for en bøjet femmer :) Men kvaliteten bliver nok også derefter. Når det er sådan et projekt så skal du nok have en projektleder på som kan holde styr på udviklerne (jeg regner ikke med at du skal nøjes med én) så du ikke selv skal slås med dem.

Nårh ja.. det site som vi gav tilbud på den gang kostede kunden 750.000 og var i størrelse med et datingsite...

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Niels også skriver, det kan svinge ekstremt meget. En detaljeret kravspecifikation ville hjælpe.
Jeg kan dog sige at med de rigtige komponenter og platform så kan det også laves for 20k hvis du går de små veje og er klar til at selv spille "projektleder"

Men det kan også nemt koste 100k :-) Du må fortælle lidt mere.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Carina.

Du bliver også nødt til at tænke udviklingsprocessen ind her.

Sådan en løsning kan jo udvikles på flere måder. Den ene måde er, at du starter med at specificerer din løsning i alle detaljer, indhenter tilbud, og så beder en om at udvikle din løsning. Det kan måske koste 100.000 (eller 750.000) afhængigt af detaljerne. Og du får præcist det du beder om (forhåbentligt).

Problemet er ofte at du ikke ved præcist hvad det er du vil have. Og når du så får løsningen vil du opdage mange af de ting som er som du har beskrevet, ikke virker helt efter hensigten, du vil opdage ting som du har glemt, og du vil finde ud af at nogle af de features der var meget vigtige for dig er fuldstændigt ligegyldige for dine brugere.

En anden måde at starte op på (og det er den jeg anbefaler) er at kigge på hvad den absolut mest skrabede version af din løsning er, og så starte med at få lavet den. Herefter kan du så gå ud i dit marked og finde et par stykker og få dem til at teste den. På baggrund af deres og dine egne feedback, tager du så en tur mere med udvikleren og får lavet version 2, osv osv.

Her vil pris modellen nærmere være f.eks 25.000 pr iteration. Det betyder at du vil have din allerførste version for f.eks 25.000, den kan langt fra alt det du drømmer om, med det er en start som du kan bygge videre på.

Hvad du ender med at skulle bruge er umuligt at sige. Når du går i gang med et projekt som dette vil du løbende skulle udvikle og vedligeholde din løsning. Når stopper med det så “dør” løsningen stille og roligt.


//Morten

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er jo en række scripts tilgængelige til forskellige populære open source platforme.

Fx.: https://buddypress.org/ og et tilpasset theme: http://themeforest.net/item/sweet-date-more-than-a-wordpress-dating-theme/4994573 

Men det er også tilgængelig til Joomla, Drupal

Med ovennævnte er du vel selv i gang for omkring $100 - men det kræver jo, at du tilpasser dig til en standardløsning.

Hvis der skal betaling henover, forskellige gruppemedlemsskaber, ekstra funktionalitet, tilpasset design, backup, optimering af hastinghed og alt muligt andet er du ude i nogle helt andre beløb. Men om det er 20000 eller 500000 er egentlig underordnet. Det er marketing der kommer til at koste for at løbe sådan noget i gang. Og der skal du have en solid pengepung.

Det er nemt at lave et datingsite. Dét at få folk til at bruge det, er noget helt andet.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carina,

Som jeg forstår det, har du brug for noget i denne her stil:

- Opret brugerprofil med forskellige egenskaber evt. inkl. betaling og efterfølgende automatisk gentegnelse

- Søgning mellem brugerprofiler

- Forum, hvor brugerne kan skrive sammen

- Brevkasse til private beskeder

- Chat

- CMS til administration af indhold, brugere og betaling

Jeg udvikler professionelle web systemer via realweb.dk og kan løse opgaven for dig, hvis du ønsker det.

Jeg har selv nogle sider kørende, der minder om det, du har brug for, så jeg vil gerne give et ekstra godt tilbud til dig, så vi slår "halv skade" om udvikling af de fælles funktionaliteter. På den måde kan jeg gøre det ekstra billigt for dig. Fx skal jeg til at have opgraderet et af mine gamle sites, loebesiden.dk, som er startet i det små med et open source phpBB forum/besked system, men nu skal være mere seriøst med et ordentlig design og CMS. Websitet er blevet et af Danmarks største og mest anerkendte motionssites, så det er ved at være på tide at opgradere det efter 5-6 år uden ændringer. Der er sket meget i de år :-)

Du kan kontakt mig på www.realweb.dk, og så kan vi tage en snak om projektet. Jeg vil umiddelbart tro, at det kan gøres for omkring 30.000 kr. Og det er ikke en kompromis løsning, men en 100% professionel løsning.

Mvh.

Thomas Skytte
Webudvikler
www.realweb.dk

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)