Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kvalitetskontrol på varer fra Kina

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har via alibaba.com fundet en kinesisk leverandør af ATV''er (4-hjulede motorcykler). Vi har forhandlet frem og tilbage over nogle uger og er nu blevet enig med hensyn til prisen. Mit spørgsmål er nu: hvordan kan jeg være sikker på det ikke er varer af elendig kvalitet de sender mig?

alibaba.com er jo ikke nogen garanti også selvom der er tale om Gold supplier. En af mine bekendte har købt pocket bikes hos Pinnacle, som er Gold supplier, og det var en kvalitetsmæssig katastrofe!
 
Håber der er nogen der har erfaringer med import af varer af samme type som evt. kan anbefale nogle leverandører i Kina eller blot give gode råd vedr. kvalitetskontrol / kvalitetssikring.
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
kan kun sige pas på :) pres aldrig kinsere for meget tidsmæssigt og penge mæssigt det har tit ikke gode udfald hvis du ikke tjekker op på det. Hvor stor er handlen? der er firmaer der laver disse former for checks.  derved siger jeg ikke at man skal forhandle lidt de starter ud med for høje priser tit :P
 
skal lige høre hvordan du betaler også 20% upfront ?
 
Janus Vittrup
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan man ikke ta til Kina og følge med i det selv? Det har jeg ellers i tankerne når jeg starter min virksomhed... Til at starte med anyways..
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/10/2006 2:53:45 PM Forfatter: elena Kan man ikke ta til Kina og følge med i det selv? Det har jeg ellers i tankerne når jeg starter min virksomhed... Til at starte med anyways..

Naturligvis.
Men det er jo en udgift. Og kan den elimineres så er pengene jo tjent i stedet for spenderet på fly, hotel, fortæring osv.
 
JH
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/10/2006 3:10:27 PM Forfatter: JH DK Naturligvis.

Naturligvis.
Men det er jo en udgift. Og kan den elimineres så er pengene jo tjent i stedet for spenderet på fly, hotel, fortæring osv.
JH
 
Så klart, men er det ikke pengene værd at rejse til Kina selv, fremfor at få vare hjem som man er utilfreds med..? Og er det ikke bedre at være på den ''sikre side'' hvis man er ''ny'', bare indtil man lære folk man laver forretning med bedre at kende... Det ville jeg mene...;-)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/10/2006 3:20:16 PM Forfatter: elena
Så klart, men er det ikke pengene værd at rejse til Kina selv, fremfor at få vare hjem som man er utilfreds med..? Og er det ikke bedre at være på den ''sikre side'' hvis man er ''ny'', bare indtil man lære folk man laver forretning med bedre at kende... Det ville jeg mene...;-)
 
Der er jo mange ting der spiller ind.
Det er naturligvis en rigtig god ide at tjekke det firma man vil lave forretninger med ud i virkeligheden, det gør mange ting lettere.
MEN! Kina er sgu et mærkeligt sted. De gange jeg har været i Kina har sprogproblemerne været massive! Med mindre det er H.K. så kan du næsten være sikker på at der ikke er meget mere end nogle få mennesker i virksomheden der taler engelsk. Det gør det svært at få maximalt ud af at besøge en leverandør fordi man er hæmmet af sprogbarrieren. Kultur og forretningskultur er et helt andet kapitel.
Så jeg tror ikke nødvendigvis du kommer på "den sikre side" bare fordi du har været ude og drikke en kop thé med dem og sagt "NU SØRGER I SGU FOR DET ER IORDEN"
 
JH
 
 
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

JH DK

Hehe, ja der ville jo nok højst sandsynligt blive sprog vanskeligheder, men jeg ville lige lure alligevel...;-)
 
 
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

altså skaf en tolk og en messe =) kan nemt betale sig med samples TNT koster jow kassen :P

8 tasker til danmark via TNT = tur til kina med fly :P

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig i første omgang ”kun” om en 20ft container, men hvis varerne er skrot er det jo også meget. Med hensyn til betalinger heller jeg mest til L/C siden det er første gang jeg handler med firmaet.

Angående firmaerne du nævnte som laver kvalitetskontrol, er det ikke også bare nogle korrupte kinesere der er let modtagelige for lidt bestikkelse?

Det kan også være man bare skal være indstillet på at tage chancen når man handler med Kina og håbe det bedste, for selvfølgelig er der også mange reelle virksomheder derovre…

 

Sir Bryan  

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
sgu også en del 20ft :p altså er ikke dumt at finde en 2nd part Sir Bryan men de skal have mulighed for at trække pengene tilbage. altså jeg ville tage chancen personligt du kan altid græde ved min skulder er også blevet snydt selv :S ta en tur på google sørg for at firmaet ligger nogenlunde tæt på firmaet da kina er stort :)

har også hørt om bestikkelse af sælger har aldrig prøvet.
 
under forhandlingen ville jeg nok tilstræbe at vi skal have gang i et godt og langt samarbejde (det kan de godt lide at høre). men er jo chancen du må tage.  er også forums hvor du kan finde private personer der tilbyder denne service.
Side 1 ud af 4 (31 indlæg)