Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloaking

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Aminoer,

hvordan cloaker I jeres affiliate-links?

 Jeg har prøvet et plugin til Wordpress ved navn Pretty links, men det ser ud som om at linket kommet fra min egen hjemmeside, og altså ikke mit targets hjemmeside (selvom redirecter rigtig nok). Jeg går ikke ud fra at det er lovligt i affiliate øjemed?

eks:

www.minhjemmeside.dk/selvvalgt-url/

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hjarnaa:

Goddag Aminoer,

hvordan cloaker I jeres affiliate-links?

 Jeg har prøvet et plugin til Wordpress ved navn Pretty links, men det ser ud som om at linket kommet fra min egen hjemmeside, og altså ikke mit targets hjemmeside (selvom redirecter rigtig nok). Jeg går ikke ud fra at det er lovligt i affiliate øjemed?

eks:

www.minhjemmeside.dk/selvvalgt-url/

Jeg bruger de 2 her

Ldu.dk eller ultralink.dk 

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Matt,

tak for dine bud. 

Andre med gode forslag? 

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hva... drenge og piger! Smile

Der er så mange der laver affiliate herinde, at der må være flere, som har nogle gode bud til cloaking

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nødvendigt at cloake links, hvis du ganske enkelt nofollower dem.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger ganske enkelt .htaccess til mine affilaite links. Personligt ville jeg aldrig bruge en service som Ldu.dk da jeg vil være sikker på at mine affiliate links altid er oppe  :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se hvorfor du vil "skjule" dine affiliate link.

Personligt gør jeg det ikke.

Men ud over det, kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle være lovligt i affiliate øjemed?

 

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, takker for svar :). 

Det er egentlig ikke så meget pga. SEO at jeg vil cloake min affiliate-links men mere for syns skyld. Jeg synes, det ser meget pænere ud med en kort url, i forhold til de lange som affiliate-sider genererer.

Det jeg bare tænker Michael, er at det i hvert fald ikke er "etisk korrekt" at du har et link som folk tror er til din egen side, men i virkeligheden er til en anden side. Det er sådanne links, jeg kan lave med det plugin jeg har installeret på nuværende tidspunkt, men jeg synes ikke princippet i det er fair for brugeren.

 

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Det er vel fair nok at køre trafikken igennem en af sine egne undersider for at registrere klik. Så den nævnte måde, du linker på (med redirect), er vel fin nok. Jeg bruger noget lignende flere af mine sider. Dog har jeg intet imod at gøre opmærksom på, at det er et redirect ved fx at linke til /out.php?url=affiliate. Se fx på følgende side:

http://www.loebesiden.dk/shops.php

Lad endelig være med at sætte nofollow på de udgående affiliate links. Det skaber jo relevans ift. sidens indhold. Mange hjemmesider forsøger desværre for ivrigt at holde på deres egen energi (juice) ved at sætte nofollow på alt udgående. Det kan dog ofte bedre betale sig at lade være!

Mvh.

Thomas Skytte
Webudvikler
www.realweb.dk

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se hvorfor du vil "skjule" dine affiliate link.

Personligt gør jeg det ikke.

Men ud over det, kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle være lovligt i affiliate øjemed?

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)