Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange enkeltmandsvirksomheder bliver tjekket af SKAT?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

En af mine venner er i gang med at starte en enkeltmandsvirksomhed, og han tager utroligt løst på sit regnskab, da han siger at SKAT aldrig tjekker alligevel.

Jeg er selvfølgelig imod hans måde at gøre tingene på, men derfor blev jeg alligevel nysgerrig.

Hvor mange enkeltmandsvirksomheder bliver i gennemsnit påkrævet at sende deres årsregnskab ind?

Mvh,

Christian Ravn

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

mange sikkert og lavere indtægt så er man rimelig sikker på de gennemgår det , men godt råd hav orden i regnskabet og alt med og priser og udgifter skal passe godt samme underskud er ikke noget skat elsker så kan det være opad bakken med skat 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ChristianRavn:

Hvor mange enkeltmandsvirksomheder bliver i gennemsnit påkrævet at sende deres årsregnskab ind?

Først og fremmest er det jo en trist måde at drive forretning på, i hvert fald set ud fra den almindeligt hårdtarbejdende dansker synspunkt. Og hvis man driver virksomhed "utroligt løst" som du siger, gælder det så også den måde han overholder aftaler med samarbejdspartnere mm.

 

Men når du spørger til hvor mange, så er det ikke et svar som vil give meget mening, da Skat ikke udvælger deres stikprøver tilfældigt. Skat offentliggør hvert år en aktivitetsplan for særlige områder de vil foretage skærpet eller yderligere kontrol. for 2015 er planen; http://anettesand.dk/wp-content/Aktivitetsplan-2015.pdf 

Men bare fordi man ikke umiddelbart synes at være på planen, så er der stadig en risiko for kontrol. Så jeg kan da kun opfordre dig til at give din ven en moralsk peptalk, i længden er det min holdning at hverken sjusk eller bevidst skatteunddragelse er umagen værd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig - skat har netop stærkt forkus på enkeltmandsvirksomheder - annoncerede det i 2014 og har forstærket det for 2015. Om man udtages ved vil ingen, meget vil afhænge af moms og resultat men også meget af random udtrækning

Tages man går de 5 år tilbage og bod for grov uagtsomhed og andet løber på - det hele kan ende meget sørgeligt

Man skal derfor ikke se på risiko for i år men for 5 år - og mig bekendt kan man også straffes længere tilbage hvis det ses som unddragelse . På 5 år han man en absolut ikke ringe risiko for at være udtrukket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)