Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fondssøgende virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er socialpædagog, og er ansat ved forskellige institutioner i København og omegn.

Igennem de seneste år har jeg søgt fonde og legater til mine institutioner, mhp. indkøb/aktiviteter mm. Jeg mener efterhånden at jeg har skabt mig den indsigt i området, samt den kunnen det kræver at kunne tilbyde dette kommercielt til andre institutioner end dem hvor jeg er ansat ved.

I samarbejde med en tidligere kollega ønsker vi derfor at opstarte en fondssøgende virksomhed.

Den simple forretningsmodel lyder at vi indgår samarbejde med en institution/virksomhed/privatperson/projekt om at vi udarbejder alt materiale, styrer hele processen og agere tovholdere under selve projektet. Denne ydelse betaler institutionen/virksomheden/privatpersonen/projektet selvfølgelig for.

 

Men nu kommer spørgsmålet.

Hvilken type virksomhedsform vil være at fortrække, når der er 2 ejere i sådan et fortagende. Også når man ser på "penge strømmen" ind og ud (fonde vi hiver hjem - videregivelse til projektet - samt reale indtægter via faktura)?

Glæder mig til at høre fra jer

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som et rigtig rigtig spændende projekt du er på vej igang med - og jeg må indrømme at vi i de virksomheder jeg har historik i, altid godt har kunne bruge sparring og udlicitering til tredjepart, således vi som forretningsdrivende kan fokusere for det daglige arbejde.

Jeg kan ikke så meget svare på virksomhedsformen, men vil blot indskyde at du skal huske at få tjekket om i skal være registeret hos Finanstilsynet da i behandler økonomiske midler på vegne af andre.

Personligt ville jeg foretrække at betaling for ydelserne sker på en standard faktura, og eventuelt med 10-20% i gebyr for hver krone hevet hjem, således I har en bonus ud af at hive pengene hjem.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)