Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan laver man en handelskontrakt med en leverandør?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

jeg har gang i at købe nogle salgsprøver af en leverandør i Letland. Vi er nået til enighed om de fleste ting mht priser og levering og nu vil jeg gerne udforme en eller anden form for kontrakt/ indkøbsordre, så vi begge er fuldstændig enige om hvad aftalen går ud på og hvad vi kan forvente af hinanden.  

Men jeg aner faktisk ikke hvordan man gør -kan nogen hjælpe? 

udover det så hører jeg gerne fra andre der producerer deres egne varer i udlandet -altså hvis I har lyst til at komme med nogle guldkorn ift diverse faldgruber, det kan godt virke lidt uoverskueligt når det er ens første ordre

mange venlige hilsner fra Helle 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt vil en leverandør have deres egne salgs og leveringsbetingelser. Normalt vil man udover salgs og leveringsbetingelserne ved større køb / produktion også lave en købskontrakt hvor alt mht kvalitet, materialer, standarder osv. er specificeret.  Hvad er det for produkter du skal have fremstillet?    

Men generelt er der rigtigt mange faldgrubber specielt da kvalitet opfattes meget forskelligt.

Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lingerie jeg skal have fremstillet -altså mine egne designs. Så jeg har sendt kvalitetsklip og designbeskrivelser osv, som han skal producere salgsprøver udfra. 

Jeg tænker bare at det kunne være en god idé med en opsummering af hvad ordren indebærer, da ordren fx også inkluderer fitting prøver og evt efterfølgende tilretning af mønstre inden de endelige prøver kan syes op og at der jo også vil være en tidsfrist for hvornår de forskellige prøver og materialegodkendelser skal sendes, så det ikke tager for evigt.

Plejer man ikke at lave en form for indkøbsordre/ kontrakt i sådan en situation? 

ja, jeg tænker også at kvalitet opfattes meget forskelligt og jeg vil jo helst ikke stå i en situation hvor jeg bare kommer til at poste penge i noget jeg alligevel ikke kan bruge til noget 

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde lidt information på virk.dk

Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak Jørgen
Det prøver jeg :-)

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 22
Fra  BikeCircles Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er en rigtig god idé at få skrevet en kontrakt. Desuden, vil jeg råde dig til, at kvalitets krav specifikation vedlægges som appendiks. På den måde, vil det blive nemmere for dig senere henne i processen at foretage ændringer.

God idé at gøre din egen kontrakt til hoveddokumentet dvs. at den har forrang i Jeres samhandel, sådan et evt. uoverensstemmelser i mellem kontrakten og leverandørs egen standard betingelser.

Pas på med at få bekræftet leverings tider, og hvad du evt. hæfter for af råvarer...

Få en dygtig advokat til at kigge den igennem. Kan anbefale Staunstrup-

VH Nigel

Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nigel,
Har du nogen eksempler på hvordan sådan en kontrakt kunne se ud?
Vh Helle

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 22
Fra  BikeCircles Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nigel

1000 tak for hjælpen :-)

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 22
Fra  BikeCircles Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

SmileDet var så lidt

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)