Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ang enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ved godt at dette spørgsmål ligger på grænsen, men bliver nød til at høre jer lidt ad alligevel.

Min kæreste er på SU, har et godt betalt fritidsarbejde ved siden af studierne, og når derfor sit fribeløb. Han er i gang med at opstarte en enkeltmandsvirksomhed, og derfor kom vi til at snakke om mulighederne ang det. Han er i gang med at skaffe en kundekreds, hvor han skal vedligeholde servere, computere, osv.
Men jeg går ud fra det er ulovligt at oprette en enkeltmandsvirksomhed i mit navn, men det var ham der lavede arbejdet? Hvad hvis han havde en enkeltmandsvirksomhed, men ikke tog penge ud af firmaet. Ville det så tælle i hans personlige brutto indkomst? Man kan ikke oprette en enkeltmandsvirksomhed, og så smide pengene over i et holdingselskab, eller gøre et eller andet, så han ikke kommer til at betale SU tilbage?

mvh Julie
 

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart kan du vel oprette firmaet, så firmaet fakturerer "hans" kunder, og han fakturerer dig for sit arbejde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fonnesbæk Bang:
Umiddelbart kan du vel oprette firmaet, så firmaet fakturerer "hans" kunder, og han fakturerer dig for sit arbejde.
det hjælper da ikke på at han så kommer over SU loftet - om han fakturer direkte til kunden eller fakturer kæresten gør da 0 og nix forskel

Man må i det hele taget ikke finde på fusk i forhold til SU - Det kan være meget dyrt (og er vel ret beset også skidt mod alle de som via skat betaler til SU der nu en gang har nogle regler)

Han kan evt køre en enkeltmandsvirksomhed under VSO og kun få hævninger modregnet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html  eller han kan stifte virksomhed - begge dele koster lidt i revisor - VSO samlet nok billigst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vel an på, hvor meget han fakturerer for arbejdet..? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis han tjener så meget at han ikke er berrettiget til SU skal ham da heller ikke modtage su, om han finder på det ene eller andet krumspring. At han spekulere i hvordan han kan gemme pengene så han stadig kan modtage uddannelses støtte er rent udsagt usmageligt og nasseri.

beklager jeg er grov men efterhånden tænker alle sku kun på hvad DE kan få ud af staten Danmark og ikke hvad de kam give igen. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)