Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontantrabat ved anskaffelse af nye kunder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en ide til at hjælpe min webshop(under opbygning) lidt på vej når den går live.

Må man f.eks. gøre således: Når en kunde har handlet i min shop, får han 5 rabatkoder(der giver 5-10%(Ikke beregnet endnu) rabat ved køb, så der er en fordel ved at bruge denne kode) som han så skal dele ud til andre for at opnå kontante fordele i min webshop. Jeg tænker f.eks. 1 kode brugt giver 25kr gavekort, 2 koder 50kr gavekort osv. Hver af de nye kunder, den første kunde har skaffet, får samme "tilbud" om at opnå en denne kontantrabat.

Er der noget lovmæssigt til hinder for dette?

Mvh.

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der har viden om dette? Håber der sidder en enkelt eller to der enten har erfaring eller viden omkring denne måde at markedsføre.

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

fjasen:

Er der noget lovmæssigt til hinder for dette?

Som jeg ser er der ikke noget "ulovligt" i den måde at skabe ekstra salg. Der findes jo mange som gør det samme i forvejen.

 

Jeg ser det nok som en form for loyalitetsprogram, og her kunne du med fordel læse lidt om det på forbrugerombudsmandens hjemmeside;

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/~/media/Forbrugerombudsmanden/loveregler/retningslinjer/loyalitetsprogrammer%2000%20pdf.pdf

 

Der nogle gode retningslinjer i forhold til overholdelse af markedsføringsloven.

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for jeres tid og vejledning, vidste ikke helt hvor jeg skulle finde info på det. Tak! :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)