Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag på ALT ANDET end egen bil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan opretter jeg kørselsfradrag i lånte biler/på cykel/etc. ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan du ikke. Kørepenge / fradrag efter statens takst er KUN for egen bil (eller hustandens hvis de ex er gift) Ikke for noget som helst andet. Hvis det er transport mellem hjem og arbejdsplads og dermed befordringsfradrag så er det helt andre tal og så er det km der tæller og ikke hvad du bruger

Det du nok så vil spørge om kunne være, hvad så hvis du betaler benzin eller leje af bil/cykel, og svaret er, hvis det er fra venner, at det bliver noget rod, for de er i princip så skattepligtige af det de får som leje og skal nu til at føre regnskab over udgifter og indtægter for præcis de km du kører og lejer - så kørepenge - kun egen bil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Pyh... Sikke noget!

Transport mellem hjem og arbejdsplads gælder vel også hvis man har et enkelt job et sted?

Eks. Jeg er hyret til at lave workshop i Helsingør. Dermed bliver arbejdspladsen den pågældende dag i Helsingør og her kan jeg skrive befordringsfradrag ind?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Kørepenge / fradrag efter statens takst er KUN for egen bil (eller hustandens hvis de ex er gift) Ikke for noget som helst andet.

For benyttelse af cykel, knallert eller 45-knallert er satsen for skattefri kørselsgodtgørelse i 2015: 0,52 kr. pr. km (Bare for fuldstændighedens skyld)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Kørepenge / fradrag efter statens takst er KUN for egen bil (eller hustandens hvis de ex er gift) Ikke for noget som helst andet.

For benyttelse af cykel, knallert eller 45-knallert er satsen for skattefri kørselsgodtgørelse i 2015: 0,52 kr. pr. km (Bare for fuldstændighedens skyld)

jeps - men mit svar var kun for EGEN - for hverken cykel eller bil er vores trådstarters som du ser i overskrift - men hvis der menes at cykel er hendes egen så ja så er der 0,52 kr per km efter ført kørebog for 2015 (vist 0,51 for 2014) men så skal det være egen cykel (gad godt se kontrollen :) ) Jeg opfattede det som at ingen af køretøjerne var egne, alt var bare lånt men måske cyklen var egen - så 0,51 for 2014 og 0,52 per km for 2015 og der skal føres kørebog med fra og til sted og km (må være ok at bruge google maps eller krak) og formål + dato

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Et befordringsfradrag på selvangivelsen er kun til en FAST arbejdsplads. Så enten bør du tage det offentlige, eller bruge egen bil hvis du skal kunne trække det fra.

Og hvis vi skal gå i spidsfindigheder, så kører motorcykel på samme kørselsgodtgørelsessats som biler. Og husk nu kørebogen, hvis du benytter eget køretøj.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)