Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NemKonto - hvor svært kan det være?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have mig en NemKonto med tilhørende kort til min enkeltmandsvirksomhed.

Det troede jeg var nemt nok og troppede op i banken glad og fro, men blev slemt overrasket da jeg hørte hvad de kræver før end at de kan lave en NemKonto til en.

Halvdelen aner jeg ikke hvad er eller hvordan jeg skal få fat i.

Her er listen af oplysninger/dokumentationer de vil have:

Oplysninger hvem kontoen skal oprettes til

Legitimation på reelle ejere

Formålet med kontoen

Vedtægter

Ejerbogsudskrift

Forretningsplan

Stiftelsesdokument (Udskrift fra Erhvervs og selskabsstyrelsen)

Er der nogen der kan hjælpe mig med lidt mere info?.

Venligst Katrine Ibsgaard

Design Destination 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignDestination:

Hej

Jeg skal have mig en NemKonto med tilhørende kort til min enkeltmandsvirksomhed.

Det troede jeg var nemt nok og troppede op i banken glad og fro, men blev slemt overrasket da jeg hørte hvad de kræver før end at de kan lave en NemKonto til en.

Halvdelen aner jeg ikke hvad er eller hvordan jeg skal få fat i.

Her er listen af oplysninger/dokumentationer de vil have:

Oplysninger hvem kontoen skal oprettes til

Legitimation på reelle ejere

Formålet med kontoen

Vedtægter

Ejerbogsudskrift

Forretningsplan

Stiftelsesdokument (Udskrift fra Erhvervs og selskabsstyrelsen)

Er der nogen der kan hjælpe mig med lidt mere info?.

Venligst Katrine Ibsgaard

Design Destination 

Hej Kathrine, 

Ja det lyder da som noget af en oplevelse, når man han regnet med at det var nemt. Hvilket det faktisk også er. 

Det lyder som om at din bankmand/-kvinde har misforstået lidt, hvilken type virksomhedsform det drejer sig om. Det lyder som om vedkommende har forstået at du vil oprette virksomheden i selskabsform (IVS/APS/AS). Følgende kan jeg derfor hjælpe dig med: 

- "Oplysninger hvem kontoen skal oprettes til" - Det vil typisk være noget ID på dig (pas/kørekort/etc.). 

- "Legitimation på reelle ejere" - En enkeltmandsvirksomhed kan kun have en ejer, så det er igen bare noget ID på dig. 

- "Formålet med kontoen" - Vil jeg formentlig placere under punktet for forretningsplan. 

- "Vedtægter" - Vedtægter er kun aktuelt ved foreninger og selskaber. 

- "Ejerbogsudskrift" - Igen kun aktuelt ved selskaber. 

- "Forretningsplan" - En forretningsplan er en plan for, hvordan din virksomhed skal fungere og hvad du laver. En forretningsplan behøver ikke være lang og kompliceret, samt der findes ingen faste regler for hvordan sådan en ser ud. (Læs evt. mere her: https://startvaekst.virk.dk/idefasen/forretningside/forretningsplan - der er også et link til en skabelon for en forretningsplan). 

- "Stiftelsesdokument (Udskrift fra Erhvervs og selskabsstyrelsen)" - Da du oprettede CVR-nr for virksomheden (eller når du gør), får du et stiftelsesdokument som bekræfter stiftelsen af virksomheden. 

Jeg håber det hjalp og fik sat lidt på plads. Har du flere spørgsmål eller skal have uddybet noget, så kan du roligt stille flere spørgsmål. Lyder lidt som at din bankmand, ikke ubetinget er helt inde i tingene ;)

Mvh. Arne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignDestination:

Oplysninger hvem kontoen skal oprettes til

Legitimation på reelle ejere

Formålet med kontoen

Vedtægter

Ejerbogsudskrift

Forretningsplan

Stiftelsesdokument (Udskrift fra Erhvervs og selskabsstyrelsen)

Det meste er ren standard og krav som bankerne skal indhente oplysinger om - af hensyn til hvidvask

Legitimation af ejer = dit kørekort i kopi eller lignende - Standard lovkrav til alle nye konti hvidvask

Formål - kunne være en lille forretningsplan eller beskrivelse af hvad din enkeltmands skal beskæftige sig med Standard lovkrav til alle nye konti hvidvask

Vedtægter - hører til selskaber så dem kan du forklare man jo ikke har i personlig virksomhed

Ejerbogsudskrift - helt samme-  hører til selskaber så der er nok lille mis her

Forretningsplan - svarer lidt til formål som tidl. men banken kan sagtens sige de vil ha en vis forretningsplan hvis de skal tage en kunde ind, så ikke vanligt

Stiftelsesdokument.  del af standarden - kopi af registreringsattest helt enkelt Standard lovkrav til alle nye konti hvidvask 

Med andre ord - et par punkter som kunne se ud som om du har fået listen for selskaber så vedtægter og ejerbog kan udgå men alt andet er ret naturlige ønsker (ofte med tillæg af budget som faktisk kunne mangle her da banken iflg. loven skal kende omfanget af forretningen = hvor mange penge venter du ind og ud - mange kunder osv

se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html  

De ting du skal aflevere er jo alt sammen noget du har og skal ha check på alt sammen . måske med undtagelse af forretningsplan/formål men det er klogt at få det lavet i alle fald helt som et lille budget burde være standard for dig (og krav fra banken) se evt lidt om enkel forretningsplan og budget http://johnhannover.blogspot.dk/2014/10/forretningsplan-og-budget.html mere fordi det er godt selv at tænke lidt over, hvor TROR man der kommer til at ske med penge behov i starten - Det bliver ikke præcist, men det giver lidt at styre efter

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange mange tak for uddybelsen!

Er helt lettet. Nu må jeg tage det til banken i morgen og se hvad de siger til det.

Igen mange tak

Katrine Ibsgaard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignDestination:

Mange mange tak for uddybelsen!

Er helt lettet. Nu må jeg tage det til banken i morgen og se hvad de siger til det.

Igen mange tak

Katrine Ibsgaard

Og går de stadig fejl af dig, så tag din forretning et andet sted hen. Det lyder ufatteligt uprofessionelt fra deres side, hvis du har forklaret dem det som du gjorde til os :)

Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil lige komme med en tilbagemelding.

Jeg fik stykket en fin forretningsplan sammen og tog i banken igår.

Efter tidligere at have været gennem 3 bankmedarbejdere, var jeg forberedt på det værste ( at det jeg havde med ikke var nok).

Fik snakket med en sød dame i banken, som bare ville se mit registreringsbevis og så var den Nemkonto oprettet.

Så hvor svært kan det være - ikke så svært - åbenbart!

:) igen tak for jeres hjælp.

Vh Katrine

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)