Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af mobil til erhverv på afbetaling?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg starter for mig selv pr. 1/4  (via ApS) og skal i den forbindelse have anskaffet mig en telefon.

Da jeg gerne vil holde udgifterne nede til at starte med, tænkte jeg, at jeg vil købe en iPhone 6 på afbetaling over 24 mdr., hvilket flere selskaber tilbyder rente og gebyrfrit = det koster mig ikke mere end at købe den kontant.

(Jeg har pengene, men jeg ved ikke, hvornår jeg begynder at få indtægter, hvorfor dette giver mening i min verden).

Jeg får så oplyst af Call Me, at jeg godt kan gøre dette, men at det skal gøres via CPR nummer, og jeg derfor ikke kan trække moms fra, - men vil jeg overhovedet kunne trække noget fra så?

Er der nogen, der har erfaring med køb via afbetaling til erhverv og/eller kan argumentere på ovennævnte udtalelse fra Call Me?

Mvh
Bankmanden

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

i et ApS vil det ikke være så heldigt at få regningen til et CPR nummer og om call me nu har den regel så er det jo deres sag. Du kan sagtens finde steder  (3 f.eks) hvor du køber og betaler telefonen over abonnementet over længere periode. Husk lige, at har du telefonen med hjem, så skal du som ejer af ApS foretage en seriøs vurdering af privat brug og firma brug og kun trække moms fra i forhold til firmaforbruget - lige som du, hvis den er med hjem bare en gang skal beskattes af fri telefon (2.600 kr per år) da man ikke som ejer af ApS kan skrive tro og love erklæring og kontrollere sig selv Big Smile

DELT MOMS HER   OG FRI TELEFON SKAT HER  Dit ApS skal indberette skatten af fri telefon til skat og det med 216,67 kr per måned - som vist i linket om fri telefon hvor de tre rubrikker selskabet skal indberette det i fremgår. Indberetningen må foretages månedligt da skat ikke accepterer man bare går det for helår (ud fra, at man jo kunne være sluttet med fri telefon)

Vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Dit ApS skal indberette skatten af fri telefon til skat og det med 216,67 kr per måned - som vist i linket om fri telefon hvor de tre rubrikker selskabet skal indberette det i fremgår. Indberetningen må foretages månedligt da skat ikke accepterer man bare går det for helår (ud fra, at man jo kunne være sluttet med fri telefon)

Hej John.

Tak for (endnu) et godt svar.

Hvad så, hvis jeg ikke får løn de 2 første måneder f.eks., - så er der ikke nogen lønseddel at indberette de 216,67 kr. på?

Lad os forestille os, at jeg køber en telefon til 5.000 kr., hvoraf de 1.000 kr. udgør moms, og at jeg bruger telefonen 50/50 privat/erhverv.

- så bogfører hele beløbet (5.000 kr.) som udgift til fradrag, - men kun 500 kr. som moms eller hvordan? Der forsvinder jo 5.000 kr. ud af bankkontoen?

På forhånd tak.

Mvh

Bankmanden

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil holde udgifterne nede, hvorfor så lige en iPhone og hvorfor nyeste udgave? En Samsung Galaxy A3 kan præcis det samme, har et lækkert design og koster det halve. Jeg ejer selv en iPhone 6, så det er sgu ikke fordi at jeg er Android fan :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankmanden:

Lad os forestille os, at jeg køber en telefon til 5.000 kr., hvoraf de 1.000 kr. udgør moms, og at jeg bruger telefonen 50/50 privat/erhverv.

- så bogfører hele beløbet (5.000 kr.) som udgift til fradrag, - men kun 500 kr. som moms eller hvordan? Der forsvinder jo 5.000 kr. ud af bankkontoen?

læs delt moms som forklarer bogføringen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html  Du bogfører så op en konto uden moms - evt en ny du laver - telefon uden moms - i dit fald 4500 kr og så i linje 2 500 kr direkte debet momskonto - og modposten 5000 kr i bank

Bankmanden:
Hvad så, hvis jeg ikke får løn de 2 første måneder f.eks., - så er der ikke nogen lønseddel at indberette de 216,67 kr. på?
du må indbrette på eindkomst i de felter du så i mit link - logge ind som firma - og så kommer det til at fungere med løn siden 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)