Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SSL, HTTPS og login hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er igang med at arbejde på en hjemmeside (er ny inden for dette køb/salg over nettet), hvor folk køber (Quickpay og Teller) et login til indholdet. Jeg har læst rundt om på nettet omkring HTTPS og webshops, men ved ikke om det også gælder for mig.

Er grunden til at lave en side med SSL og HTTPS fordi jeg har et login (sikkerhed for brugernavn og koder)? Jeg modtager jeg ikke selv betaling, det foregår gennem Quickpay og Teller.

Hvis der er noget jeg har misforstået helt, så skriv det gerne ellers lærer jeg ikke noget, og kommer til at stille flere "dumme" spørgsmål :/ Jeg har søgt på Amino, men mange af svarene er flere år gamle.

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Når din side kører over HTTPS (SSL) krypteres alt trafik mellem din computer og serveren. Det betyder at andre ikke kan læse med.

For eksempel har Google valgt at implementere SSL bl.a., så man ikke skal kunne se, at noget traik kommer fra Google.

Men ellers er det en god ide både på login-sider, betalingssider, og såmænd også bare almindelige sider (dog knap så nødvendigt, men mere ud fra et synspunkt om at alt bør køre over HTTPS). Reelt set er der kun krav om SSL i forbindelse med kortbetaling, og QuickPay har SSL på deres betalingsvindue, men jeg ville nu stadig ofre de ca. 100 kr. årligt på SSL hvis jeg var dig.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Sehested Jensen:
Er grunden til at lave en side med SSL og HTTPS fordi jeg har et login (sikkerhed for brugernavn og koder)?

Ja. Når du anvender SSL krypteres kommunikationen mellem klient og server. Hvis ikke du gør brug af kryptering, så kan en evt. aflytter læse følsom information direkte herfra og derved stjæle loginoplysninger m.m.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!
Ok, så bliver det med SSL og HTTPS
 

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)