Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Skat.dk nede?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre, der kan komme på Skat's hjemmeside i dag?

Har lige en indberetning af moms, der SKAL ske i dag for at Skat kan finde ud af det.

Hverken før eller senere, siger min revisor - ellers går det galt med registreringen hos Skat.


Hmmmmmmmm.

Kan se, at det er det samme der sker når man Googler "Skat.dk nede" igennem flere år.

De har udviklet et system, hvor man tvinger alle virksomhedsejere til at logge ind samtidig.

Og hvert år bliver de overrasket over, at de ikke kan klare presset?????

Øhhhh.

Vi andre giver noget, der hedder en betalingsfrist der strækker sig over flere dage.

Måske Skat skulle prøve noget tilsvarende?

Venlig hilsen;
Christian

PS: Einstein sagde det så rammende:

”Vanvid er at gøre den samme ting igen og igen og forvente anderledes resultater.”

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:


Hverken før eller senere, siger min revisor - ellers går det galt med registreringen hos Skat.

Forhåbentlig ment som en joke fra din revisor, for indberetninger med oprindelig frist idag har man kunnet indberette nu i flere måneder uden at det giver problemer med registreringen!

 

Når det er sagt, så har Skat store problemer i øjeblikket og af samme grund forlænget fristen for indberetning frem til på fredag den 6/3. Hvis du ellers kan komme på skats hjemmeside, så det meddelt her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645653

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der står på deres forside at de har IT-problemer.

Hvorfor er det lige at "alle" skal vente til sidste øjeblik med at indberette og betale.

Der er ingen der tvinger jer til at vente.

Brug dog betalingsservice og sørg for at der er penge på kontoen.

PS: Einstein sagde det så rammende:

”Vanvid er at gøre den samme ting igen og igen og forvente anderledes resultater.”

Den kan du jo vende mod dig selv Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

1 Hverken før eller senere, siger min revisor - ellers går det galt med registreringen hos Skat.

2  De har udviklet et system, hvor man tvinger alle virksomhedsejere til at logge ind samtidig.

Og hvert år bliver de overrasket over, at de ikke kan klare presset?????

1 - IKKE betale mere end 5 dage før - men tilmeld altid automatisk nets betaling så er du ude over det problem

2 - Nej det har de ikke - du kunne starte indberetning 2/1 men folk har inderettet sig så mange gør det sidste dag - men det er ikke skat der tvinger en. Indberetning og indbetaling er ikke samme sag og det er helt enkelt skidt når folk klumper det hele sammen de aller sidste dage i fristen frem for at tage det langt tidligere. Det sætter også et enormt pres på online bogholdere og revisorer som på få dage står med gennemgang og spørgsmål, i stedet for, at det kunne tages over langt længere periode, hvis folk bare ændrer vane

og ja det er ikke godt at det bryder ned så ofte - lige nu logger jeg helt uden problem på  men fristen er ændret til 6/3 (dog tilmelding til automatisk betaling senest 5/3)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Citat fra min revisor:

"Momsen må ikke betales før betalingsfristen, da beløbet ellers returneres eller modregnes i øvrig gæld hos SKAT"

Citat slut.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Citat fra min revisor:

"Momsen må ikke betales før betalingsfristen, da beløbet ellers returneres eller modregnes i øvrig gæld hos SKAT"

Citat slut.

Max 5 dage før sidste betalingsfrist. Men som skrevet.... sæt dog autobetaling på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
"Momsen må ikke betales før betalingsfristen, da beløbet ellers returneres eller modregnes i øvrig gæld hos SKAT"

det er jo det jeg skriver - Du må indberette 2/1 til 2/3 hele som du vil - Indberetning har intet med betaling at gøre.

Den skal du enten bagefter lave manuelt max 5 dage før fristen, eller du skal tilmelde dig automatisk betaling - så kan du indberette og glemme betaling som sker automatisk. Det burde din revisor råde dig til - 

I øvrigt ikke godt det han skriver med at momsen modregnes i anden gæld hos skat ved for tidlig betaling, for det gør den skam også hvis du betaler på selve dagen. Skat tager de penge de får til dækning af ældste gæld, helt uanset hvornår du indbetaler

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, John.

Vi fremover indberette før og blot vente med at overføre beløbet til fristen.

Mvh,
Christian

P.S: Kan fortsat ikke komme ind på Skat.dk....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

her link til automatisk betaling - så sker det altid på dagen hverken før eller efter og du skal kun tænke på angivelse og kan lægge den uden for myldretid

vh John H (som igen fint kom på skat lige nu . men det svinger klart)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm... SKAT er helt håbløs lige nu

Så er det jo godt, at man har klaret sine klienters moms for læææænge sidenWink

Skat anbefaler dog også, at man kan foretage betaling af moms inden fristen ved at anvende betalingslinien til Skattekontoen.

Log på SKAT i aften ved 11-tiden, så virker det, iøvrigt ligesom det har virket hele weekenden.

Uanset frister m.v. og perioder til indberetninger, så er det under alle omstændigheder ikke tilfredsstillende, at SKAT fejler gentagne gange.

Iøvrigt påvirker det jo ikke kun moms, men hele SKAT's portal, herunder eks. motorregisteret m.v..

Når man nu vælger at have "flaskehals" som SKAT, som rigitig mange virksomheder og personer er afhængige af, så må det kunne gøres meget bedre.

Det var så dagens brok fra min side.

Tonny

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)