Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregnskab - Bankoverførelse fra ukendt kunde

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lukke momsregnskabet, men har en bankoverførelse på 5.000 kr fra en delvis ukendt udenlandsk kunde.

Betalingen er for noget reklame på et website. Kunden ville i første omgang kun betale med Paypal, hvorefter jeg sendte ham bank info til en bankoverførelse, da jeg ikke ønsker at tage imod Paypal betaling.
Han/de har efterfølgende overført betalingen til min bankkonto, inden jeg fik sendt ham en faktura, men jeg har ikke fået kontakt/firmainformationer på ham. Og jeg får ikke længere svar fra den emailadresse jeg har på ham.

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan indtaster jeg dette i mit regnskab ? Jeg bruger Billys Billing.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du laver en ganske almindelig faktura og sender den til ham på den senest kendte mailadresse, så har du dit på det tørre. Hvis han/hun har brug for den, kan han/hun jo henvende sig.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

 så har du dit på det tørre. 

Nej, der kommer da et problem i forhold til kravene for en faktura. Der skal af en faktura fremgå hhv. Den registrerede virksomheds (sælgerens) registreringsnummer samt Den registrerede virksomheds og køberens navn og adresse.

Skat vil ikke acceptere en faktura som ikke opfylder momsbekendtgørelsen § 61.

 

Endvidere kan man jo ikke vide om fakturaen skal være med eller uden moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

men den går ikke fremover.

Du skal ha identifikation på dine kunder og herunder f.eks som her salg af reklame på website som måske fra 1/1-2015 skal høre under one stop shop moms = skal være med lokal EU moms. Det har også betydning for moms feks at du kan vise at ydelsen er leveret ud af landet (med mindre det faktisk udnyttes i DKK og kan være med dansk moms - svært at se med betaling for "reklame på website" om det kunne være noget sådan - og om det er derfor du skriver om det i forbindelse med moms - eller om det var til en privat i EU og du havde dansk moms på osv

Derfor lav en procedure fremover hvor du kan sikre om du leverer en ydelse i DKK eller i hvilket EU land du leverer - netop af hensyn til moms. Ellers bare gør som Jørgen foreslog for at få den så godt på plads du kan her (betalingen i bank kan muligvis også vise fra hvilket land)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Nej, der kommer da et problem i forhold til kravene for en faktura.

Spis brød til. Undskyld udtrykket og du har helt ret. Vi står imidlertid her med et lavpraktisk problem med en kunde, som er forsvundet, og et relativt lavt beløb. Skal trådstarter efterlyse ham via Interpol? Jeg synes godt, man kan være lidt fleksibel her, og det kan Skat garanteret også. Alternativt må Skat vise en vej, hvis de overhovedet bliver involveret.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Webmaster721:
hvorefter jeg sendte ham bank info til en bankoverførelse

..og ja, det er hér, det er gået galt. Han skulle selvfølgelig have haft en faktura med i denne mail.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Jesper_nl:
Nej, der kommer da et problem i forhold til kravene for en faktura.

Spis brød til. Undskyld udtrykket og du har helt ret. Vi står imidlertid her med et lavpraktisk problem med en kunde, som er forsvundet, og et relativt lavt beløb. Skal trådstarter efterlyse ham via Interpol? Jeg synes godt, man kan være lidt fleksibel her, og det kan Skat garanteret også. Alternativt må Skat vise en vej, hvis de overhovedet bliver involveret.

Ja ja, skal nok udtrykke mig i et mindre ”negativt” sprog fremadrettet.

 

Ville egentlig bare påpege, at trådstarter ikke (efter min mening) har ”sit på det tørre”. Og ja, forhåbentlig bliver Skat ikke involveret i denne sag, for jeg tror den eneste fleksibilitet Skat vil udvise, er at give lov til at bare indberette dette som et normalt dansk salg med beregning af dansk salgsmoms.

Og ja egentlig bare et lavpraktisk problem, hvis trådstarter kan acceptere at der skal dansk moms på fakturaen. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)