Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min bankmand sagde regnskabet lå offentligt, men det gjorde det ikke.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Min families forretning er et interessentskab og regnskabet ligger derfor ikke til offentlig skue.
Min bankmand i fuldskab konfronterede mig med at regnskabet netop gjorde det, og han havde set på det. Min bankmand (min rådgiver) er ikke rådgiver for familievirksomheden, men dog fra samme bank.

Hvordan kan han vide hvorledes familiens regnskab ser ud? Og har han på nogen måder ret til at kigge ned i et interessentskab regnskab når han ingen forbindelse har til regnskabet eller er rådgiver derom?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Egon

Ja, jeg kan godt se, hvad du mener. Det lyder som om et par bankfolk har stukket næserne sammen og kigget i jeres regnskab i banken. 

Hvordan reglerne er internt i banken, ved jeg ikke. Men mon ikke de nok skal finde en eller anden forklaring på, hvorfor jeres firma har været "drøftet". 

Men jeg ville da helt klart tage en snak med min bankrådgiver om, hvordan kutymen er i denne bank.

Om ikke andet, får de måske strammet lidt op om deres etiske regler - og hvad de siger, når de får for meget at drikke...

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan et regnskab for et I/S godt være indberettet til Erhvervsstyrelsen alt afhængig af ejerstrukturen.

Det kommer dog slet ikke ham ved, hvis han ikke har nogen relation til virksomheden. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er du ikke medejer at den omtalte virksomhed?  I givet fald er det vel meget naturligt at din rådgiver ser på økonomien i virksomheden.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg er ikke medejer. Det undrede mig bare, at han har været inde og kunnet se på egenkapital osv og vurdere noget omkring virksomhedens økonomi over en årrække, som han gjorde i byen, når regnskabet ikke er offentligt.
Jeg kan have svært ved at få det samme ud af regnskab som han kan, da jeg jo ikke er uddannet på området. Desuden har jeg aldrig rigtig stukket næsen i mine forældres virksomhed´s regnskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

han har næppe fået det I/S regnskab via noget offentligt men han har jo fået det og mon ikke det er den lidt mystiske familie du før har beskrevet i en del tråde, som har afleveret regnskaber. det er jo ikke usædvanligt man skal af med regnskab for sin virksomhed til banken - enten de selv har givet det eller via deres revisor

Banken har jo ikke hacket sig ind i virksomheden så de har jo givet fået det helt legalt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

hej Egon

Ja, jeg kan godt se, hvad du mener. Det lyder som om et par bankfolk har stukket næserne sammen og kigget i jeres regnskab i banken. 

Hvordan reglerne er internt i banken, ved jeg ikke. Men mon ikke de nok skal finde en eller anden forklaring på, hvorfor jeres firma har været "drøftet". 

Men jeg ville da helt klart tage en snak med min bankrådgiver om, hvordan kutymen er i denne bank.

Om ikke andet, får de måske strammet lidt op om deres etiske regler - og hvad de siger, når de får for meget at drikke...


Personen er min bankrådgiver og også filialleder. Jeg konfronterer ham med det i morgen og ser hvad han siger til det. Syntes det virker mærkeligt, at han skal sidde og glo det igennem så meget, at han kan give en smøre omkring udviklingen i virksomheden.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bliver ved med at sige det er mærkeligt, men hvorfor i alverden er det det, når man er filialleder?  Det  er da helt naturligvis at har  kendskab til de forskellige kunders situation. 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

han har næppe fået det I/S regnskab via noget offentligt men han har jo fået det og mon ikke det er den lidt mystiske familie du før har beskrevet i en del tråde, som har afleveret regnskaber. det er jo ikke usædvanligt man skal af med regnskab for sin virksomhed til banken - enten de selv har givet det eller via deres revisor

Banken har jo ikke hacket sig ind i virksomheden så de har jo givet fået det helt legalt

vh John Hannover


Det kan også godt være, men han er i en anden bank filial og har ikke virksomheden som kunde. Desuden siger han jo selv at regnskabet lå til offentlig skue når jeg så spørger hvordan han ved alt det, og hvis det så ikke passer, hvorfor så sige det.

Familien er mystisk så absolut. Tænk at det kan gå så galt som det faktisk gør.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Du bliver ved med at sige det er mærkeligt, men hvorfor i alverden er det det, når man er filialleder?  Det  er da helt naturligvis at har  kendskab til de forskellige kunders situation. 

Jamen jeg spørger jo også bare. Jeg var ikke bevidst om at filialleder giver adgang til alle bankens kunder regnskaber, og jeg har svært ved at se hvorfor han fra en anden filial, overhovedet skal fifle rundt i det.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)