Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselgodtgørelse, korrekt dette?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Ja der er altid mange spørgsmål omkring dette, så nu vil jeg prøve at lægge ud hvordan jeg har gjort og spørge om det er rigtigt.

I regnskabsår 2014 fortæller Dinero mig at jeg har et resultat på 11.126 kr
(OBS: Det er første år og jeg har haft mange udgifter, allerede nu har jeg højere resultat for 2015, og kørt langt færre kilometer.)

Jeg har så i 2014 kørt hele 3981,4 km. Det ganger jeg med 3,73 kr som er satsen for 2014 og får så 14.850 kr.

Er det så korrekt at sige 11.126 - 14.850 = -3724

Og derved skal jeg slet ikke betale skat af mit resultat?

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Egon, 

Din fremgangsmåde er korrekt, såfremt at du har brugt den rigtige sats (dette har jeg ikke været inde og dobbelttjekke), er det rigtigt hvad du har gjort :-) Skat skal du ikke bogføre i Dinero, men alene indberette til SKAT. Du skal også huske at gemme din kørebog som dokumentation, hvis SKAT kommer forbi :-) Det er også helt rigtigt forstået at du ikke skal betale skat, når du har et større kørselsgodtgørelse end du har overskud :-)

De bedste hilsner 

Manja

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er korrekt-  forudsat det er kørsel i egen bil og ikke til samme steder mere end 60 gange - og ikke hjem til arbejdsplads (f.eks ikke bare ændre lønmodtagerjob til faktura og kørepenge i stedet for befordringsfradrag men regulær selvstændig virksomhed) - så skal du reducere dit resultat i personlig virksomhed med den omkostning og få som du beskriver og skrive de 3724 som underskud.

Det er godt det ser bedre ud i år, for ellers ville skat kunne bedømme at det ikke blev drevet med overskud for øje - men det kan du jo så vise, at det var i starten at du havde de mange kørselsudgifter og at det nu går langt bedre og så vil det normalt aldrig gi problem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen begge

Ud fra din hjemmeside mr. Hannover har jeg læst:
"Kørselsgodtgørelse benyttes når man kører i sin private bil for sin arbejdsgiver eller sig selv som selvstændig. Godtgørelse gives ikke for kørsel mellem hjem og arbejde, men udenlukkende for ren kørsel for firmaet. "

Jeg har både brugt bilen i min virksomhed, men også til at køre for mine forældres virksomhed. Derfor at tallet overgår resultatet i min egen virksomhed med så meget.
Men det er vel stadig korrekt så længe jeg har kørebog?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - den kan jeg ikke overskue. du vil trække køresel fra i din egen virksomhed men har været ansat i dine forældres og vil så også trække kørsel for dem fra - Den tør jeg ikke overskue her og nu . var du lønnet hos dem - for det er jo for ansatte med kørepenge efter statens takst og jeg kan ikke lige se din egen personlige virksomhed giver fradrag for den kørsel du har foretaget  - enten som hjælp gratis til mor og far - eller som ansat - hvor de kunne gi dig kørepenge

Du bør nok kontakte en revisor for at lige få den her klar, for med samlet underskud som kommer fra kørepenge i hovedsagen og kørepenge der slet ikke er for din egen virksomhed - den er jeg meget tvivlsom til (tror vi har haft præcist den diskussion før her)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være. Jeg har slet ikke haft tid til at få det ordnet, men nu har jeg da flyttet alt regnskab over i Dinero også for 2014, og det har hjulpet meget. Mangler kun det her kørsel nu.

Jeg må lige kontakte en revisor, men tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)