Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat import til videresalg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, står her og overvejer at begynde noget kinaimport til videresalg på fx dba, men er fuldstændig uerfaren. Vil bare høre om det er lovligt at importere i små mængder (altså under 80kr pr pakke) og så videresælge via fx dba? Eller skal man importørregistreres og føre regnskab for at lovligt importere og videresælge, også selvom ens indkomst er på under 50.000 om året?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må importere så meget eller lidt du vil men du SKAL importregistreres bare for 1 krone http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html og det med regnskab har man pligt til hvis man sælger som du vil - lige fra krone 1 uanset man gør det med varer fra Danmark eller kina - lige som man så skal udfylde udvidet selvangivelse. De 50.000 er blot der hvor du skal momsregistrere dig når du kan forvente at omsætte mere på 12 mdr

Er du ikke momsregistreret, skal du betale moms ved ankomsten og evt told er uanset beløb (lav grænse told er for private med alt jeg ved) og er du momsreg skal du bare angive importmoms som ikke koster noget - til gengæld skal du så lægge moms på alt salg i DK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gør det for at tjene penge, så skal du have et cvr nummer og i dit tilfælde importregistreres. Det er alt sammen gratis og lige til at gøre. 

Jeg ved der er temmelig mange på Facebook og dba, som importere som privatperson og sælger til andre uden at betale skat og moms. Men det er altså ikke lovligt. 

- Kim -  

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)