Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad hvis momsbeløbet ikke fremgår af fakturaen?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

du bør nok også undersøge hvad de kr. 111 dækker og om hvorvidt de er erhvervsrelateret.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med om din moms er forkert eller ej (bruge de 20%) kommer vel an på hvad de kr. 111 dækker over. Hvis det er erhvervsrelateret og indeholder moms, så er det jo OK.

Iflg. fakturaen fra "3" står der jo "Inkl" ud for teksten. At beløbet så er samme før og efter moms skyldes sikkert, at det er noget "3" fakturerer videre, og derfor er momsen ikke "deres, hvorfor beløbet er samme før og efter. Det kan selvfølgelig også være at "3" skriver forkert, når de skriver "Inkl". Hvis det er en momsfri ydelse/vare kan den nemlig ikke være "Inkl".

Men hvad de dækker over ved du vel selv - og om det er erhvervsrelateret.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Roer Jensen:

Tak til jer, der har engageret jer i mit lille problem. Efter en længere og konstruktiv snak med 3 viser det sig, at man i Mit3 kun kan se det samlede beløb inkl. moms. Jeg fik over telefonen lavet et login til 3-admin, og her kunne jeg så få adgang til de udspecificerede regninger. Som det fremgår, kan man IKKE beregne momsen som 20% af brutto beløbet, så den momsindberetning, jeg lavede i går, er desværre ikke korrekt :(

ja der var jo så beløbet - 111 kr uden moms - og så 269,80 + moms ialt 337,25.
Du skal så ha de 111 på en konto for telefon uden moms og så dele momsen på de 67,45 i privat del og firma del - da du kun må trække moms af firmabruget (hvis du har telefonen med hjem som jeg formoder - og dermed fri telefon og også betaler skat af fri telefon)

En linje til udgift uden moms beløbet 111 kr OG resten af beløbet med den ikke fradragsberettigede moms 303,52 (269,80 og så den halve moms du ikke må fradrag som moms så TOTALT 414,52 debet konto telefon uden moms -  og så

Næste bogføringslinje med den del af momsen du må trække fra som moms . her har jeg taget halvdelen så 33,73 kr som debet købsmoms direkte - så har du ialt dine ialt 448,25 i debet og heraf momsfradrag for de 33,73 (halv moms men det kunne være 80% eller 20% afhængig af brug privat/firma.

på en af linjerne 448,25 i kredit på bank

Har du den slet ikke med hjem så er det hele momsen der er fradrag men med hjem så skal du ha meget stærke argumenter for, at skat ikke forventer momsen delt :) 

Hvad de 111 er fremgår sikkert et andet sted og var jo sjovt at vide (afdrag måske?) Ingen tvivl hos mig at det er et momsfrit beløb (sådan skriver både de og TDC men teksten inkl. er misvisende men samme ekskl og inkl typisk for momsfrit. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de kr. 111 er afdrag (som er et godt bud John) vil der så ikke være moms på det, da det ikke er et traditionelt "afdrag" men køb af telefon med betaling i flere rater? Ved handelsmåden, som jo er meget brugt, er det vel ikke sådan at køber får faktura på en telefon på x.xxx kr. samt et lånedokument.

Man faktureres vel i stedet for telefonen over flere "afdrag". Og da et køb (salg) af en telefon er momsbelagt, må der omvendt også være indehold moms i "afdraget" som køber kan fradrage efter gældende regler (fordeling privat/erhverv osv). Eller hvad?

Der kan måske også være forskel på om de er privat- eller erhvervskøb i relation til, hvordan telesekabet fakturerer?

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

faktisk tror jeg ikke afdrag on second thought -  måske noget udland hvor 3 hvis er uden moms for ex for SMS MMS og lignende under rejser, eller hvad ved jeg - måske køb af togbillet via telefonen, også uden moms - jeg er ret sikker på de 111 er momsfrie men et opkald til 3´s support vil afdække det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tårnby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så tror jeg vi er ved at være i mål. De 111 kr er sammensat af to beløb: 109 kr som afdrag på mobiltelefonen plus 2*1kr for stemmer afgivet til X-Faktor - kan ikke lige huske hvem jeg stemte på Skype-Wink

Så i hvert fald mobiltelefonen er momsbelagt, men som du ganske rigtigt skriver afregner 3 ikke momsen af denne over telefonregningen. Telefonen har sin egen faktura separate faktura, men beløbet opkræves over telefonregningen. Så jeg har nok snydt SKAT for 20% af 2,00 kr, altså 40 øre. Det kommer nok ikke til at holde mig vågen om natten. Endnu engang tak Smile

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders,

men det er et problem, hvis fakturaen er udstedt til dig personligt.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)