Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerbog i ApS - hvem må se den?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har investeret i et ApS således, at jeg ejer 2% af virksomheden.

Som jeg læser selskabsloven, har samtlige anpartshavere i et ApS ret til at se ejerbogen. Er der nogen, som er helt inde i reglerne, som kan sige mig om jeg har ret?

Direktøren i virksomheden er ikke umiddelbart villig til at sende mig en kopi af ejerbogen, da han ikke er sikker på, at de øvrige ejere vil være interesseret i dette, men det er vel ikke hans valg, hvis jeg har ret i ovenstående eller hvad?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alle ejerne i et ApS har adgang til at se ejerbogen. Det fremgår direkte af selskabslovens paragraf 51, stk. 6.

Der er så ikke noget krav om at den skal sendes til dig. Det kan opfyldes ved at du på virksomhedens adresse kan se den.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har lovgivningen på din side: Du har ret til at se ejerbogen. Det virker i det hele taget noget underligt at direktøren mener at "de andre" ikke vil bryde sig om at du ved hvem de er. 

Jeg ville aldrig nogensinde drømme om at investere i en virksomhed, hvor jeg ikke på forhånd havde kendskab til baglandet - og navnlig ikke med den udmelding fra direktøren.

/Jesper

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kunne også oplyse direktøren om, at oplysningerne snart bliver offentlig tilgængelige alligevel fsa. ejerandele over 5%. Dette fordi disse ejerandele skal indberettes til Det Offentlige Ejerregister :

https://erhvervsstyrelsen.dk/det-offentlige-ejerregister

Så den andre ejere kan ikke "gemme sig".

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)