Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viderefakturering af taxa til kommune som kunde

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Fra  Intensive Interaction Danmark Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har en enkeltpersonsvirksomhed, som er momsregistreret. Jeg har i en kontrakt om et konsulentforløb for en kommune, aftalt, at kommunen afholder udgifter til taxa og transporttid. Jeg har betalt for taxa, men ved ikke, hvad jeg nu gør.

Skal selve taxa-regningerne figurere som udgift/køb i mit regnskab? Skal jeg på faktura til kommunen lægge moms oveni? Er det forkert, at jeg selv har lagt ud? Skulle taxaselskabet i stedet have faktureret kommunen direkte?

Jeg har ikke prøvet at lave regnskab før, så jeg vil sætte pris på et virkelig simpelt, trin-for-trin svar. På forhånd mange, mange tak!

Venlig hilsen

Ditte

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 22
Fra  Debitoor Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditte

Hvis du bruger et regnskabsprogram til at holde styr på dit regnskab er det supersimpelt.

Jeg arbejder for Debitoor gratis regnskabsprogram. Det er meget let at komme i gang, og du kan skrive en faktura på under et minut. Du kan også stille spørgsmål til vores support, hvis du er i tvivl om noget.

Når du er logget ind i programmet, registrerer du din udgift til taxaen under 'Udgifter'. Du kan tage et billede af din kvittering og kategorisere den under 'Rejser/ejer'. Så er den klaret.

Derefter laver du en faktura til din arbejdsgiver. Hvis der er moms på din kvittering fra taxaen, fakturerer du også med moms. Altså hvis din taxabon siger kr. 250,- inkl. moms, fakturerer du kr. 200,- + kr. 50,- moms til din arbejdsgiver. Hvis der ikke er moms på, fakturerer du også uden moms.

Giver det mening?

Mange hilsner

Majbritt Ramsgaard Jensen
Online editor, Debitoor

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er ikke forkert at du allerede har betalt for taxa.

Det jeg ville gøre er at fakturere for dit konsulentforløb (rate 1 eller hvad der er aftalt) og derudover lave en samlet post der hedder Transportudgifter. Som indeholder udgifter til selve transporten(taxa) samt din tid. Du kan skrive i beskrivelsen at den indeholder taxa-udgifter og tidsforbrug.

Husk at du skal sende fakturaen elektronisk til en kommune. Det gøres via deres EAN nummer.

Du kan sende fakturaen via Virk.dk.

https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/Digitaliseringsstyrelsen/NemHandel_Fakturablanket?nm_extag=Link%3D%2Cforside%2Cmest-anvendte-fakturablanketten%2C

 

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

DitteRose:

jeg har en enkeltpersonsvirksomhed, som er momsregistreret. Jeg har i en kontrakt om et konsulentforløb for en kommune, aftalt, at kommunen afholder udgifter til taxa og transporttid. Jeg har betalt for taxa, men ved ikke, hvad jeg nu gør.

Skal selve taxa-regningerne figurere som udgift/køb i mit regnskab? Skal jeg på faktura til kommunen lægge moms oveni? Er det forkert, at jeg selv har lagt ud? Skulle taxaselskabet i stedet have faktureret kommunen direkte?

Ja hvis du sender en samlet regning for tid og kørsel i taxi så skal du lægge moms på dit salg

Du kunne også ha fået taxi til at skrive kommunens navn på kvitteringen - så kunne det ha været et udlæg og uden moms, men det nemmeste for dig er givet samlet faktura og med moms (som kommunen sagtens håndterer) Udlæg er mere regnskabsmæssigt kompliceret for dig.

Når du selv bogfører udgiften så skal det være på en konto UDEN moms da der ikke er moms på den taxi regning du har fået. Jeg ved ikke om Debitor i svaret henviste til en konto uden moms, ellers må du i alle fald finde udgiftskonto for rejser o.l uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)