Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms bliver ikke "betalt" fra Banken i kontoplan (Dinero)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 21. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bogført moms i regnskabsåret 2014, afsluttet regnskabsåret og er startet på mit nye regnskabsår 2015. Jeg fandt så ud af at min moms var forkert så jeg fortrød bogføringen af moms. Nu har jeg så bogført den "rigtige" moms, men selvom jeg har bogført det som betalt af banken OG har afsluttet 2014 (mens 2015 var åbent), så står min konto bank i kontoplan, stadigvæk som om momsen ikke er bogført.

Er der nogen der kan regne ud hvad jeg har gjort galt ?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kosmo Universe,

Jeg beklager mit tidligere svar, jeg er ny bruger på amino.dk og skal lige finde ud af hvor det fungere. Jeg har oprette mig som freelancer promovere min virksomhed den vej igennem, jeg er ked af det gik ud over det opslag :-)

Nu ved jeg ikke hvilket program du bruger til din bogføring, men det kan godt give lidt "støj" at have afsluttet et regnskabsår, åbnet et nyt hvorefter du åbner 2014 igen for at postere nogle ændringer. Har du mulighed for at gemme posteringerne fra 2015 ned i et excel-ark, slette regnskabsår 2015, åbne 2014, postere din moms, afslut 2014, hvorefter du kan indlæse posteringerne i bogføringsprogrammet via excel-filen?

Som et plaster på såret for mit første svar kan jeg evt. prøve at guide dig igennem det via Teamviewer.

Fremover hvis du finder mindre fejl i din moms, ville jeg blot lade det være og medtage det i næste periode. Dette ser jeg ofte i forbindelse med mit arbejde som revisor, og SKAT har intet imod det, så længe der er tale om uvæsentlige beløb. Alternativt kan du foretage en efterangivelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

som dinero fungerer skal det ikke gi problem at lave posteringer i 2014 efter 2015 er åbnet - det skal overføres i ult balance - Du må bare ha gjort noget galt - stået i forkert år da du opgjorde moms (ikke betalte men afregnede til indberetning) og så fået stået forkert da du bogførte som betalt

Jeg er sikker på Dinero support - support@dinero.dk (i alle fald for betalene) kan svare dig hvis de får det URL der står i browser når du er inde - og ellers har de givet også en hjælpefil med demo af momsafregning som fungerer uden problem - så noget har du fået gjort galt uden jeg lige kan gennemskue det. Du skal ikke til at slette 2015 i alle fald og dinero kan ikke eksportere/importere så Don´t

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke bekendt med eksport funktionen, men import fungerer fint - det har jeg selv benyttet mig af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 21. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias :) 
Det er helt i orden, jeg er selv ny bruger og skal lige ind i hvordan det hele er sat sammen :)

Jeg ville være meget ked af at skulle starte forfra i mit 2015... Så jeg håber at Dinero support måske kan svare på mit spørgsmål imorgen når de åbner :)

Jeg har allerede lavet efterangivelse hos skat, men da jeg allerde havde bogført det første moms beløb, var jeg nødsaget til at fortryde afslutningen og lave den om...

Mvh Elina  

Fra København K
Tilmeldt 21. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John :) 

Jeg mente jo heller ikke at det skulle være af betydning om jeg gik tilbage i 2014, åbnede, rettede og lukkede igen... Men åbenbart..

Dinero er heldigvis skruet ret godt sammen så jeg er sikker på at jeg stod i 2014 da jeg bogførte min moms (efter jeg havde genåbnet og lavet det om).. Den kommer nemlig med fejlmeddelelsen : "De fleste Dinero brugere er i øjeblikket ved at bogføre moms for 4. kvartal 2014. Er du sikker på at du vil fortsætte og bogføre 1. kvartal 2015?". Derfor kunne jeg hurtigt svare "Nej" og gå tilbage i 2014. I 2014 står der også at min moms er betalt fra banken, men det er ikke taget med i 2015 efter jeg har ændret det..

Jeg har fulgt Dinero's youtube guide og gjort som de anviste der.. Der gik dog først fejl i den da jeg gik tilbage, åbende, rettede og lukkede :/

Jeg kontakter Dinero imorgen når de åbner :)

Mvh Elina  

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

(Lille sidbemærkning:

Cookie - John Hannover:
så må import også være tilkommet
Dinero kan udmærket importere til kassekladden her: Regnskab->kassekladde->importér fil (ovre til højre))

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elina.

Du sender bare en mail afsted til support@dinero.dk. Oplys gerne dit Dinero Firma ID, samt en lille uddybning af dit problem. Du må yderligere også gerne vedlægge en henvisning til denne debat, så er jeg sikker på vi nok skal finde en løsning :-)


God søndag!

De bedste hilsner
Theis 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)