Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem: kan ikke lave kreditnota hvor samlet faktura beløb går under 0 kr. (Dinero)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hos Realkreditkonsulenten er konceptet sådan, at de eneste penge vi modtager, er dem kunderne betaler os. Til tider modtager vi dog ganske store henvisningsprovisioner fra samarbejdspartnere, som fx banker og kreditforeninger. Disse penge betaler vi således direkte tilbage til vores kunder.

Problemet:

Senest har jeg en kunde, der skal have godt 15.000 MERE tilbage, end jeg har faktureret ham. Dinero brokker sig dog, når jeg forsøger at lave en kreditnota der overstiger faktura beløbet. Den siger at fakturabeløbet ikke må gå under 0.

Håber måske der er nogen herinde der ved hvordan man kommer uden om disse restriktioner i regnskabsprogrammet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må faktisk kun (bogføringsregler) lave kreditnota i det omfang det er kreditering af en faktura DU har sendt. Det modsatte er så en type afregningsbilag og må ikke være en kreditnota. Jeg ville nok lave enten afregningsbilag eller be om en faktura den modsatte vej i dit fald Afregningsbilag er med her FAKTURA KRAV + AFREGNINGSBILAG - HVAD SKAL MED  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at bede om en faktura den anden vej, går nok ikke. Alle mine kunder er private.

Det med afregningsbilag må jeg se lidt nærmere på. Tusind tak. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Afregningsbilag dur vist heller ikke, da det kræver at begge er momsregistrerede.

Nu er gode dyr rådne!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

mangler at forstå gangen. Du får en faktura fra ??? (som er momsregistret eller ikke?)

og det er samme som du får faktura fra, som du nu vil sende flere penge til end fakturaen lød på som tak for en eller anden indsats (ellers giver det jo ikke mening at ville lave en kreditnota der er større end fakturaen ???

Du bør nok hive fat i en / din  - revisor og høre hvordan - med meget mere forklaring - for skal du betale moms på den faktura du får og hvordan med de penge du betaler til private - er det CPR personer som får penge for ?? måske ydelse eller indsats - så skal du indberette til skat - og ellers kan der være præmieafgift osv Du må ikke bare som CVR betale CPR personer noget uden indberetning til skat hvis det ikke er køb af en vare fra dem.

Det lyder som om du skal det igennem med en revisor så du ikke havner galt

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Min revisor mente ikke det var et problem.

Det er nu ikke så kompliceret igen.

Jeg har en kunde, som jeg hjælper til at få et lån. Den bank eller kreditforening jeg har henvist til, betaler mig x-tusind kr. for dette. Disse penge vil jeg gerne føre tilbage til kunden.

I nogle tilfælde, overstiger beløbet, det beløb jeg modtager fra kunden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Realkreditkonsulenten:
Min revisor mente ikke det var et problem.

Det er nu ikke så kompliceret igen.

Jeg har en kunde, som jeg hjælper til at få et lån. Den bank eller kreditforening jeg har henvist til, betaler mig x-tusind kr. for dette. Disse penge vil jeg gerne føre tilbage til kunden.
så kan din revisor også løse det, for det ville være samme sag i alle regnskabsprogrammer - og han må også tage stilling til om den form for "henvisningsprovision" som føres tilbage til kunde og betales fra kreditforening momses osv. Lad ham løse det- og sige hvordan man bogfører, Er han revisor ved han at man ikke idag må bruge kreditnota til udbetalinger - KUN som konkret kreditering af en konkrete faktura som følge af fejl i leverance o.l.

Han har givet ret i det kan løses let - må bare lige ud fra at han kender hele scenariet råde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)