Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indbetaling af selskabskapital ved IVS stiftelse - hvornår?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er i gang med at stifte et IVS.

Stiftelsesdokumentet og vedtægterne er færdiggjort, men jeg er usikker på om jeg nu bare kan registrere selskabet hos Erhvervsstyrelsen, da der under vejledningen står: "7.2. Indbetaling af selskabskapital Selskabskapitalen skal være indbetalt til selskabet senst ved anmeldelsen til Erhvervsstyrelsen, f.eks. på en bankkonto tilhørende selskabet eller som kontant kassebeholdning. Selskabskapitalen kan alene indbetales kontant."

Vil det sige at jeg skal oprette en erhvervskonto først - selvom jeg endnu ikke har et CVR-nummer - indbetale pengene dertil, og derefter må jeg registrere virksomheden?
Eller kan jeg allerede nu registrere den, og så oprette erhvervskonto + indbetale pengene bagefter?

Mvh Jan 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må, sålænge kapitale er under 25.000 har pengene i en cigarkasse men det er klogt at be om en erhvervskonto i banken - til dit IVS understiftelse og du får en kode til banken ved stiftelsen. Det kan for nogen vise sig besværligt eller koste noget, at få erhverskonto så tag det up-front og aftal pris og brug også ventetid på at finde pris på den lovpligtige arbejdsskade du skal ha - og husk, at du skal ikke stifte med mindre kapital end du skal bruge indtil der kommer penge IND, da du ikke uden besvær med at skulle beregne renter, kan skyde penge ind hvis de mangler

Her mere om IVS LINK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret og linket John

Når jeg er ved at registrere virksomheden gennem Erhvervsstyrelsen, skriver jeg i så fald bare beløb X under "Selskabskapital", og skriver det samme beløb under "Indbetalt kapital", samt afkrydser at selskabskapitalen er fuldt indbetalt?


Ved egen-erklæringen skriver jeg så f.eks. "Undertegnede erklærer, at selskabskapitalen på X beløb kr. til kurs 100 er indbetalt kontant til (mit eget navn) den 27-02-2015.". Når jeg så har fået oprettet en erhvervskonto, overfører jeg selskabskapitalen dertil, som bliver tilknyttet til selskabet?

Og hvad mener du præcist med den sidste del?
Jeg kan vel uden større besvær forhøje selskabskapitalen løbende, hvis der er behov for det?

Lidt irrelevant her, men linksene til Erhvervsstyrelsen fungerer ikke længere fra din hjemmeside.

Mvh Jan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ser rigtigt ud og ja du kan forhøje men da ikke uden besvær ligesom du ikke bare må skyde penge ind. Derfor er stiftelser med 1 kr (eller 100 kr) i mine øjne helt tossede med mindre man er rimeligt sikker på, at man ikke får udgifter på mere end det beløb, inden der kommer penge ind

Lidt simpelt. Man stifter med 100 kr. Nu betaler selskabet stiftelsen 670 kr og måske noget til advokat, Hertil er der krav om lovpligtig arbejdsskadeforsikring for aktiv ejer uanset løn eller ikke - ca 1500 kr som skal på plads - nu er kapitalen negativ med over 2000 kr og hvor får man kontanterne fra?? Læg dertil omk til evt erhvervskonto - til domæne, website, visitkort - en stol at sidde og hvad vil jeg - hvordan betaler man det med 100 kr alt sammen? Og man skal vel ikke behøve tænke på selskabsforhøjelse for at kunne købe et nyt stempel - fordi kassen er i rent 0. Stift så der er penge til alle udgifter indtil du venter indtægter dækker udgifterne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det har du ret i.

Selskabet afholder ikke selv omkostningerne, så der er vel ikke noget til hinder for at Holding IVS bliver oprettet med en beskeden selskabskapital.

Derefter kan jeg vel oprette Drift APS, som bliver stiftet med +50.000kr og på den måde undgå generalforsamling, samt vedtægtsændring for at forhøje selskabskapitalen ved tegning af nye kapitalandele?

Så har man lidt ekstra tid til at finde ud af, hvor mange penge man præcist har brug for til driftsselskabet.

Mvh Jan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jep kapitalmæssigt fungerer det men tal lige med revisor om oprettelse for skal holding ikke være dem der stifter drift for at eje dem og skal de ikke bruge 50 t til det - så du stifter holding med 50 t og holding så stifter drift (kun et drift per holding på den måde)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)